پرتاب ایستگاه فضایی چینی‌ها تا ۲۰۱۸ به مدار زمین

 بر اساس طرح کلی چین، اینگونه پیش بینی شده است که ایستگاه فضایی بزرگی در قالب مدل های بین المللی ساخته شود که به یک بخش مرکزی متصل خواهد شد.از مهمترین ویژگیهای این ایستگاه فضایی امکان پهلوگرفتن فضاپیماهایی متعلق به سایر کشورها و آژانسهای فضانوردی سراسر جهان خواهد بود. همچنین فضانوردانی از سراسر جهان می توانند برای مدت کوتاهی در این ایستگاه فضایی مستقر شوند.

انجام آزمایشات مختلف در این ایستگاه فضایی توسط فضانوردان چینی و غیرچینی از دیگر اهداف راه اندازی آن عنوان شده است.یک مقام عال رتبه آژانس برنامه های فضایی سرنشین دار چین گفت: به طور کلی این ایستگاه فضایی متشکل از یک مدل (بخش) اصلی و دو بخش ویژه حمل تجهیزات علمی است که در صورت مشارکت نهادهای بین المللی قابلیت توسعه یافتن به شش بخش را هم دارد.

بر اساس برنامه ریزی طولانی مدتی چین، حداقل و حداکثر ظرفیت این ایستگاه فضایی به ترتیب سه و شش فضانورد خواهد بود که سه فضانورد از این تعداد برای مأموریتهایی که نهایتا تا شش ماه به طول می انجامد سوار بر راکت های Long March ۲F از پایگاه فضایی Jiuquan راهی مدار زمین و ایستگاه فضایی تازه تأسیس می شوند.چین به تازگی توافقنامه های توسعه همکاری با آژانس های فضایی روسیه و اروپا منعقد کرده تا بر اساس آن فضانوردان این کشور آموزشهای لازم را دریافت کنند با این حال هنوز برنامه زمان بندی دقیقی درخصوص اعزام فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی این کشور اعلام نشده است.

قرار است بخش اصلی این ایستگاه فضایی در سال ۲۰۱۸ به مدار زمین پرتاب شود و در صورتیکه همه چیز طبق برنامه به پیش رود این ایستگاه فضایی از سال ۲۰۲۲ به طور کامل وارد مدار فعالیت می شود.به گزارش مهر، این درحالی است که ایستگاه فضایی بین المللی نهایتا تا سال ۲۰۲۴ مشغول به کار خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا