اکتشافات فضائی روسیه و بحران مالی

سینا پرس : در پی بروز شرایط نامساعد مالی و بحران اقتصادی که روسیه با ان دست به گریبان است ، برخی شایعات و اخبار حاکی از توقف تعدادی از پروژه های مطالعات فضائی و پژوهش های روسیه در این زمینه بودند . این مساله  در حالی عنوان می شود که سازمان فضائی روسیه طی سال 2014 ده ها عملیات فضائی و شلیک ماهواره را با موفقیت به پایان رسانده است و بر اساس گزارش های رسمی ، در ماه جاری میلادی نیز تعدادی عملیات اکتشاف فضائی توسط روسیه انجام شده و چندین عملیات نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد . در همین راستا اولگ اوستاپنکو  Oleg Ostapenko مدیر ارشد سازمان فضائی روسیه روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد : سازمان فضائی روسیه هیچ برنامه ای برای قطع بودجه پژوهشی در زمینه مطالعات فضائی را نداشته و همچنین هیچ یک از عملیات ها و پروژه های فضائی این کشور به دلیل بحران مالی و شرایط اقتصادی روسیه و مشکلات پیش روی دولت این کشور ، متوقف نخواهد شد و تمامی برنامه های از پیش اعلام شده بر اساس روال سابق ادامه خواهند داشت و معضلات اقتصادی ارتباطی با پژوهش های فضائی این کشور ندارد .

وی در این اطلاعیه اعلام کرد : تمامی بودجه های پژوهشی و هزینه های مربوط به مطالعات فضائی و عملیات های اکتشافی در فضا از پیش تعیین شده و هیچ تغییری در ان ها انجام نخواهد شد . در اینجا باید خاطر نشان ساخت که قطعا هیچ یک از پروژه های سازمان فضائی روسیه به دلیل کاهش بودجه لطمه نخواهد خورد . این موضوع در حالی است که پیش از این یکی دیگر از مقامات ارشد سازمان فضائی روسیه به رسانه ها اعلام کرده بود به دلیل بحران اقتصادی و شرایط نا مساعد مالی روسیه ، بودجه سازمان فضائی این کشور برای فاصله زمانی مابین سال های 2016 تا 2025 به مبلغ 42 میلیارد دلار کاهش داده شده است .

شایان ذکر است که پیشتر روسیه اعلام کرده بود برای دهه آینده برنامه های گسترده ای در اکتشفات فضائی داشته که مهمترین آن ها ساخت ایستگاه جدید بین المللی فضائی ، اکتشافات ماه و سفر به مریخ است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا