معرفی سه عضو جدید ایستگاه بین المللی فضائی

سینا پرس : بر اساس اعلامیه رسمی منتشر شده توسط ناسا ، این سازمان فضائی نسبت به معرفی سه فضانورد جدید که قرار است جهت انجام ماموریت خود به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل شوند ، اقدام کرد .

بر این اساس و با توجه به تصویب کمیسیون مشترک بین المللی ایستگاه فضائی فوق ، سه فضانورد جدید جهت انجام ماموریت در ایستگاه بین المللی فضائی  به شرح زیر معرفی شده اند :1- آناتولی ایوانیشین Anatoly Ivanishin فضا نورد اعزامی از سوی سازمان فضائی روسیه 2 – کیت رابینز Kate Rubins فضانورد اعزامی از سوی ناسا  3 –  تاکویا اونیشی Takuya Onishi  فضانورد معرفی شده از سوی سازمان فضائی ژاپن .

بر این اساس ، به صورت رسمی اعلام شد که  فضانوردان فوق در ماه می سال 2016 ( برابر با ماه های  اردیبهشت و خرداد 1395 ) به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام خواهند شد .

در این کمیسیون همچنین نسبت به برنامه ریزی ماموریت های بعدی این مرکز فضائی بین المللی نیز تصمیم گیری شده و برنامه زمان بندی اعزام فضانوردان جدید به ایستگاه بین المللی فضائی بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی روسیه به این ترتیب است :

  • در ماه سپتامبر سال 2016 ( برابر با ماه های شهریور و مهر 1395 ) فضانورد روسی آندری بوریسنکو Andrey Borisenko به همراه هموطنش سرگئی رزیکوف Sergey Ryzhikov ، در معیت فضانورد آمریکائی اعزامی از سوی ناسا با نام شین کیمبورگ Shane Kimbrough به ایستگاه بین المللی عازم خواهند شد .
  • در ماه نوامبر سال 2016 ( برابر با ماه های  آبان و آذر 1395 ) اولگ نوویتسکی Oleg Novitsky از روسیه به همراه پگی ویتسون Peggy Whitson از ناسا و توماس پسکوئت Thomas Pesquet از آژانس فضائی اتحادیه اروپا جهت انجام ماموریت محوله به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام خواهند شد .

گفتنی است در حال حاضر ساکنان ایستگاه بین المللی فضائی را آلکساندر ساموکروتایف Alexander Samokrutyaev الن سرووا Elena Serova و هموطنش آنتون شکاپلروف Anton Shkaplerov از روسیه ،  بری ویلمور Barry Wilmore  و تری ویرتز Terry Virts  فضا نوردان  آمریکائی اعزام شده از سوی ناسا به همراه سامانتا کریستوفورتی Samantha Cristoforetti فضانورد ایتالیائی اعزام شده از سوی آژانس فضائی اتحادیه اروپا ، تشکیل می دهند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا