آغاز ادامه فعالیت کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به صورت مستقل

 دکتر وحید احمدی روز شنبه در نشست مدیران استانی وزارت کشور به مناسبت هفته پژوهش با بیان اینکه این کارگروه فعالیت مستقل و مجدد خود را از حدود سه ماه پیش آغاز کرده است، افزود: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری پیش از این در کارگروه تحول اداری ادغام شده بود اما سال گذشته در شورای عالی عتف تصویب شد که این کارگروه به صورت یک کارگروه مستقل فعالیت کند. 
وی برنامه ریزی های مختلف و هزینه کرد اعتبارات را از وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: این کارگروه نقش اساسی در هزینه کرد برنامه های پژوهشی در استان ها برعهده خواهد داشت.
احمدی عنوان کرد: یکی از مسایل اساسی این است که در استان ها برنامه های عملیاتی برای هزینه کرد امور پژوهشی داشته باشیم و انتظار این است که استان ها با تمام توان به مساله پژوهش ورود پیدا کنند؛ هر استان اگر بخواهد زنده بماند و در کارهای کشور نقش داشته باشد، باید در امور پژوهشی ورود پیدا کند.
معاون پژوهش وزیر علوم افزود: بحث آمایش و پایش علم و فناوری تنها با همکاری استان ها محقق می شود؛ بنابراین استان ها باید بحث آمایش علم و فناوری را اولین برنامه خود قرار دهند.
احمدی در مورد برگزاری هفته پژوهش در استان ها گفت: یکی از اقدامات اساسی در سال گذشته این بود که در استان ها با هماهنگی استانداری ها یک تعامل نزدیک داشته باشیم و بتوانیم به موضوع پژوهش در استان ها به صورت یک فعالیت هماهنگ بپردازیم.
وی ادامه داد: در تهران تلاش ما بسیار گسترده بود و همه فعالیت ها در این مرکز متمرکز می شد اما از آنجایی که نیازمندیم همه اجزای کشور در امر پژوهش نقش داشته باشند لازم است که در هر استان مراکز پژوهشی و دستگاه های مختلف وارد صحنه شوند تا بسیاری از مشکلات کشور در زمینه فهم پژوهش برطرف شود.
احمدی، مشکل اساسی در این زمینه را نهادینه کردن پژوهش در لایه های پایینی و وسطی جامعه عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن پژوهش در این لایه ها، کار بسیار ارزشمندی است که آغاز شده و هدف این است که هر استان توانمندی های خود را عرضه کند.
معاون پژوهش وزیر علوم گفت: سال گذشته 24 استان با تمام توان وارد صحنه شدند و انتظار داریم امسال بسیار قویتر عمل کنند.
احمدی ابراز امیدواری کرد: در هفته پژوهش امسال در استان ها شاهد عرضه توانمندی های پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر و فعالیت های فرهنگ سازی با همکاری صدا و سیما باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش امسال در استان ها، جشنواره دانش آموزی و عرضه فعالیت های تجاری شده در استان ها اجرا خواهد شد.
احمدی با تاکید بر اینکه پارک های استانی باید وارد صحنه هفته پژوهش شوند، گفت: هدف این است که در هفته پژوهش شور و نشاطی ایجاد شود تا افرادی که توانمندی دارند در قالب سمینارها، بتوانند توانمندی های خود را عرضه کنند.
وی خاطرنشان کرد: دایمی شدن قانون تخصیص یک درصد از درآمد ناخالص ملی به امر پژوهش، فضای بهتری ایجاد کرده است و امیدواریم که قانون یک درصد از حالت امور هزینه ای به تملک دارایی گسترش یابد.
معاون پژوهش وزیر علوم ادامه داد: زمینه این گسترش فراهم شده است و امیدواریم که قانون یک درصد به یک تا سه درصد تبدیل شود.
به گزارش ایرنا،احمدی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از همه توانمندی ها، مدیریت اقتصادی و سیاسی بر مبنای علم و فناوری قرار داده شود و افزود: مدیریت سنتی اجازه حضور ما را در منطقه و جهان نخواهد داد و تنها با بکارگیری توانمندی علمی می توانیم حضور فعال در منطقه و جهان داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا