انتصاب دو مدیر ایرانی در «توئیتر» و «شتاب دهنده استارت‌آپ»

دو انتصاب مهم در حوزه آی تی و فناوری توجه فعالان این عرصه را به خود جلب کرده است. دو ایرانی در سمت های مدیریتی منصوب شدند تا جان دوباره ای را به سازمان ها بخشیده و بتوانند تغییرات مهمی را ایجاد کنند.

 گران ترین مدیر گوگل به توئیتر رفت

جک دورسی، مدیرعامل جدید توئیتر «امید کردستانی» که یکی از گران ترین مدیران گوگل نام گرفته به سمت هیئت مدیره این شبکه اجتماعی منصوب کرد تا کردستانی با استفاده از تجارب خود بتواند جان دوباره ای را به این شبکه اجتماعی بدهد.

امید کردستانی، فعالیت هایی مانند مدیر اجرایی گوگل و مشاور آلفابت (هلدینگ گوگل) را برعهده داشته است. از دیگر فعالیت های این مدیر موفق ایرانی می توان به فعالیت در شرکت های بزرگی مانند «نت اسکیپ» ، «وودافون»، «اچ پی»، «اسپاتیفای» و … اشاره کرد. اکنون نوبت به توئیتر رسیده تا از تجارب کردستانی برای نجات این شبکه اجتماعی استفاده کند.

مدیر عامل جدید توئیتر تغییرات گسترده ای را برای نجات توئیتر برنامه ریزی کرده که از میان آنها می توان به اخراج بیش از ۳۳۰ کارمند این کمپانی بزرگ اشاره کرد که در حدود ۸ درصد از کارکنان توئیتر را تشکیل می دهند. دورسی، مدیر عامل توئیتر درباره دعوت کردستانی به این کمپانی می گوید: «کردستانی از جمله مدیرانی است که می تواند در بهبود و رونق شرایط توئیتر نقش مهم و موثری داشته باشد.»

کردستانی نیز با انتشار توئیت های مختلفی به بیان احساسات خود در رابطه با همکاری جدیدش در توئیتر پرداخته و از اینکه در کنار دورسی به عنوان رهبر جدید توئیتر فعالیت دارد، ابراز خوشحالی کرده است.

* مدیر ایرانی اجرایی سابق توئیتر به استارت‌‌آپ رفت

«علی روغنی» که حدودا یک سال و نیم پیش از مدیر اجرائی توئیتر استعفا داده بود به سمت سرپرستی استارت‌‌آپ Y Combinator منصوب شد تا بتواند به رشد و توسعه استارت‌‌آپ ها کمک کند. «سام آلتمن»، مدیرعامل این سازمان از پیوستن روغنی به این شرکت با عنوان «شریکی تحسین برانگیز» یاد کرده است. این موضوع در حالی است که علی روغنی در نوامبر سال گذشته به عنوان شریک پاره وقت به این سازمان ملحق شده بود.

شتاب‌دهنده Y Combinator در سال ۲۰۰۵ میلادی کارش را آغاز کره بود. این شرکت ها را به عنوان «شتاب دهنده» startup accelerator می شناسند. شتاب دهنده ها، نقشی کلیدی در دستیابی استارت‌‌آپ ها به رشدی سریعتر دارند که در حقیقت جزو ذاتی آنهاست.

به گزارش مهر، یک شتاب دهنده خدماتی که استارت‌آپ ها نیاز دارند را به صورت کامل در اختیارشان قرار داده و در مقابل سهم کمی از سهام شرکت استارت‌آپ را تملک می‌کند. فضای کاری با امکانات و تجهیزات، ارایه آموزش های لازم، کمک به ایجاد درک عمیق از فضای کسب و کار، هزینه سرمایه گذاری اولیه، هدایت تیم ها و … از جمله خدماتی است که توسط این مراکز ارائه می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا