گام بلند چین در استفاده از انرژی باد

سینا پرس : کشور چین با تلاش های گسترده و برنامه ریزی های منطقی توانسته است سهم بزرگی از تولید انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی پاک  تامین کند . این کشور در سال گذشته موفق به ثبت رکورد تولید  19 میلیون و 810 هزار کیلو وات انرژی الکتریکی از طریق انرژی باد شده بود . این موضوع از این نظر دارای اهمیت است که بر اساس آمارهای جهانی ، کشور چین همواره جز بزرگترین تولید کنندگان گازهای آلاینده در جهان محسوب شده و تلاش های این کشور در راستای تبدیل منابع اصلی انرژی خود به منابعی بدون تولید  آلایندگی ، می تواند تاثیرات وسیعی در آب و هوای کره زمین گذاشته و شرایط فعلی را بهبود دهد .

در همین راستا ، روز پنج شنبه اداره ملی انرژی در کشور چین اعلام کرد : مزارع بادی و تولید انرژی الکتریکی چین در مجموع سال گذشته موفق به تولید 153 میلیارد و 400 میلیون کیلو وات انرژی الکتریکی شدند که این میزان تنها پاسخگوی 8/2 درصد از نیازهای الکتریکی این کشور است  . البته باید به این مساله نیز اشاره کرد که کشور چین رشد وسیعی را در این زمینه تجربه کرده و میزان تولید انرژی الکتریکی در این کشور در سال 2014 ، رشدی 23 درصدی را به نسبت سال 2013 نشان می دهد .

این موضوع در حالی عنوان می شود که بر اساس آمار های دولتی ، کشور چین هنوز بیش از 80 درصد از کل میزان انرژی مورد نیاز خود و 60 درصد از انرژی الکتریکی مورد استفاده در صنایع ، شهر ها و منازل کشور خود را از طریق سوزاندن سوخت های فسیلی تامین می کند .

موضوع مورد بحث در حال حاضر تبدیل به یکی از دغدغه ای اصلی دولتمردان این کشور شده است و به همین دلیل دولت چین در پائیز امسال ( نوامبر 2014 ) متعهد شد که تا پیش از سال 2030 بیست درصد از کل انرژی مورد نیاز در کشور را از طریق سوخت های غیر فسیلی تامین کند . این تعهد به معنی دو برابر کردن ظرفیت نیروگاه های تولید انرژی پاک در این کشور بوده و همچنین به منزله کاهش تولید آلاینده های جوی است .

در مورد شرایط تولید انرژی در این کشور باید عنوان کرد که کشور چین علاوه بر اینکه بیشترین میزان گازهای آلاینده را در سراسر دنیا تولید می کند و میزان سوزاندن سوخت های فسیلی در این کشور دو برابر ایالات متحده آمریکا است  ، در امر استفاده از انرژی های پاک نیز پیشرو بوده و بالاترین میزان رشد و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در دنیا به خود اختصاص داده است . به تازگی دولت چین با اختصاص بودجه ای هنگفت ، در حال بستر سازی جهت گسترش هر چه بیشتر سوخت های پاک در صنایع و شهرهای این کشور است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا