آمادگی ایران برای همکاری با فرانسه در حوزه سلامت

دکتر حسن هاشمی در ادامه سفر خود به فرانسه با خانم «ماری سل تورن» وزیر بهداشت فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار وزیر بهداشت فرانسه ضمن تشکر از پذیرش دعوتش از سوی دکتر هاشمی جهت حضور در فرانسه، بروز فاجعه منا و جانباختن تعدادی از زائران ایرانی را تسلیت گفت و خود را در غم این فاجعه شریک دانست.

 دکتر هاشمی نیز در این دیدار با اشاره به بازدید امروزش از انستیتو پاستور و بیمارستان نکر فرانسه گفت: در این بازدیدها با پیشرفت های علمی و تحقیقاتی فرانسه آشنا شدم.

 وی با اشاره روابط دو کشور تصریح کرد: این روابط از سابقه طولانی برخوردار است و به بیش از دو قرن می رسد که البته پس از توافق هسته ای فرصت های خوبی برای احیاء روابط گذشته فراهم گردیده است.

هاشمی با اشاره حجم صادرات فرانسه به ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات فرانسه به ایران ۵۰۰ میلیون یورو است که یک سوم از آن مربوط به حوزه سلامت است.

 وزیر بهداشت در ادامه به طرح تحول سلامت که در ایران اجرا شده، اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۹۸ درصد مردم ایران زیر پوشش بیمه هستند.

به گزارش مهر، هاشمی همچنین به ادغام آموزش پزشکی و خدمات سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: ما در زمینه اورژانس، فرآورده های خونی، و ایجاد پالایشگاه های جدید، حوزه انتقال خون، فناوری های نوین، ارایه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت آماده همکاری با فرانسه هستیم.

وزیر بهداشت بعدازظهر دیروز به منظور گفتگو با مقامات فرانسوی در سفری ۲ روزه عازم این کشور شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا