بالارفتن بازدهی در واحدهای فروش دارای تنوع نژادی

به گفته محققان حاضر در این پژوهش، تئوری‌های هویت اجتماعی پیش‌بینی می‌کنند که تنوع نژادی مولفه‌ای منفی است زیرا افراد نمی‌توانند با یکدیگر همذات‌پنداری کنند اما تحقیق جدید نشان می‌دهد وجود این مولفه در محیط کار مثبت است زیرا منجر به خلاقیت بیشتر می‌شود.

تیم علمی داده‌های عملکرد و جمعیت‌شناختی متعلق به یک فروشگاه بزرگ را جمع‌آوری کرد که دارای بیش از 200 واحد فروش در امریکاست.

دانشمندان دریافتند تنوع نژادی در داخل یک فروشگاه دارای مفاهیم مثبتی برای عملکرد کارمندان است و چنانچه جامعه مشتریان نیز از نژادهای مختلف باشند، این امر می‌تواند اثرات تنوع نژادی را حتی بیشتر کند.

نتایج تحلیل‌ها نشان داد فروشگاه‌های دارای تنوع نژادی پایین در جامعه‌ای که تنوع نژادی بالایی داشتند، بازدهی پایینی داشتند. در چنین حالتی، کارمندان خلاقیت و مهارت‌های حل مشکل ندارند زیرا همه مانند هم هستند و نمی‌توانند با جامعه مشتریان دارای تنوع نژادی ارتباط مناسب برقرار کنند.

بر اساس یافته‌های جدید، مدیران استخدام‌کننده باید دقت زیادی به جامعه مشتریانشان داشته باشند تا کارمندان و مشتریان بتوانند در سطح بالایی با یکدیگر همذات‌پنداری و در نتیجه ارتباط مناسب برقرار کنند.

این پژوهش در Journal of Management  منتشر شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا