همکاری ایران و فائو برای رفع مسائل زیست محیطی گسترش می یابد

سرج ناکوزی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس سازمان ملل متحد در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به ایرنا گفت: سازمان ملل متحد فعالیت های زیادی را در ایران تاکنون انجام داده است اما کارهای زیاد دیگری باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات زیادی را در زمینه های حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع آب در دست انجام داریم که سازمان ملل متحد می تواند در این زمینه به دولت ایران بسیار کمک کند.
وی همچنین با قدردانی از نقش رسانه ها گفت: رسانه ها نقش اساسی در آگاهی بخشی به مردم در مورد فعالیت های سازمان ملل دارند.
ناکوزی تصریح کرد ایرنا از برگزاری نمایشگاه عکس که امروز افتتاح شد بسیار حمایت کرد و نشان داده نسبت به اقدامات دفتر سازمان ملل در ایران تعهد دارد.
ناکوزی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت های آتی نهادهای دولتی و دفتر سازمان ملل نیز گفت: ما در بعضی حوزه ها از جمله آموزش، بهداشت و درمان، حفاظت از محیط زیست برنامه های زیادی با نهادهای دولتی داریم و این برنامه ادامه خواهد یافت. همه اینها از جمله مهمترین عناصر فعالیت های آتی سازمان ملل متحد هستند و ایرنا می تواند نقش کلیدی در افزایش درک عمومی در مورد این موضوعات ایفا کند. همچنین تعهدات آژانس های سازمان ملل را در تهران بیان کند.
این مقام سازمان ملل در تهران یادآور شد: برنامه هایی در زمینه مبارزه با بیابانی شدن اراضی، مدیریت منابع آب و از بین رفتن جنگل ها داریم که از جمله مهمترین مسائل محیطی زیستی حال حاضر در ایران است و بعضی از آژانس های سازمان ملل متحد در حال همکاری برای کمک به دولت ایران در این زمینه ها هستند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا