طیبی: فرآوری محصولات نفتی باید با دانش ایرانی انجام شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر 'حمیدرضا طیبی' در نشست مشترک مدیران جهاد دانشگاهی و شرکت پایانه های نفتی ایران افزود: تاکنون شرکت پایانه های نفتی عنایت خوبی به این موضوع داشته است.
وی به ارایه گزارشی از توانمندی های جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: اقتصاد دنیا به سوی اقتصاد دانش بنیان درحال حرکت است و هر که توان فناورانه بیشتری داشته باشد، سریع تر از بحران خارج می شود. 
طیبی در رابطه با اقدامات جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در اغلب پروژه های کشور حضور دارد و به لحاظ فناوری هم به روز است. تولید ups ها را به شکل تولید صنعتی داریم. در حوزه مهندسی فرآیند دارای پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی هستیم. در حوزه مکانیک طراحی و ساخت فیلتر الکترواستاتیک را داشتیم. کار ساخت بازوهای بارگیری نفتی و دکل های حفاری را با موفقیت انجام دادیم.
وی ادامه داد: کار ساخت اولین بازوی بارگیری نفتی با موفقیت انجام شده است، اما در زمینه ساخت بازوهای دوم و سوم با مشکل مالی رو به رو هستیم.
رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: جوانان متعهد و متخصص ایرانی می توانند کارهای خوبی انجام دهند، اما کشور باید به بحث فناوری اهمیت دهد. ما هم باید از قابلیت های موجود در کشور استفاده کنیم.
در ادامه این نشست، سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به این که ارتباط بین صنعت و علم و صنعت و دانش یکی از مشکلات و دغدغه های ما است، افزود: حرکت و مدیریت جهادی می تواند خلاقیت را به همراه داشته باشد. امیدواریم که با کمک جهاد دانشگاهی نهضت علمی کشور را دنبال کنیم.
حسنی، رئیس اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفت ایران نیز در این دیدار گفت: اصل کار شرکت پایانه های نفتی در خصوص استفاده از توانمندی های جهاد دانشگاهی در حوزه نفت از سال 1390 رقم خورد. این شرکت تاکنون 13 پروژه را با جهاد دانشگاهی شروع کرده که تعداد زیادی از آنها با موفقیت به پایان رسیده است و سه پروژه باقی مانده در حال انجام مراحل لازم است.
حسنی بیان کرد: در همکاری شرکت پایانه های نفتی با جهاد دانشگاهی درک مشترکی ایجاد شده است و به یک زبان مشترک با این نهاد رسیده ایم و با توجه به مسیر طی شده بستر مساعدی وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا