ابلاغ اختصاص دو درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به پژوهش و فناوری

دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در مورد دستور و مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه موضوع مدیریت تبادلات علمی و فناوری کشور با سایر کشورها توسط اعضای ستاد مورد تاکید قرار گرفت.وی افزود: با توجه به اینکه ارتباطات اقتصادی و صنعتی ایران با سایر کشورها رو به گسترش است؛ باید به گونه‌ای مدیریت شود که چالشی را در پیش رو نداشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با وجود اینکه گام‌های نخست تشکیل ستاد دیپلماسی علم و فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برداشته شدن است؛ اما به دلیل اهمیت و ضرورت این مساله مقرر شد که این دبیرخانه، طرح‌ها و برنامه‌های خود را در اولین فرصت به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تقدیم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در خصوص اجرایی‌سازی سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از سوی دبیر ستاد سلول‌های بنیادی گزارش کاملی در دو بخش شامل عملکرد ستاد سلول‌های بنیادی در چارچوب سند مصوب ستاد راهبری و نقشه راه و برنامه‌های راهبردی این ستاد ارائه شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: در همین راستا معاونت هماهنگی و اجرایی‌سازی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از همه ستادهای فناوری‌های ملی درخواست کرده تا نقشه راه و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: در گزارش ستاد سلول‌های بنیادی پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ بازار جهانی محصولات سلول‌های بنیادی به ۵۳۰ میلیارد دلار برسد و با توجه به ارزش افزوده بالای این فناوری و همچنین حساسیت آن باید کشورمان نقش شایسته خود را در این زمینه ایفا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ستاد راهبری نقشه جامع مناسب و مطلوب است و در این جلسه از توجه این سازمان مدیریت در لایحه بودجه سال ۹۵ و فرایند تدوین برنامه ششم توسعه به پژوهش، علم و فناوری تشکر شد.

وی تصریح کرد: مقرر شده 2/1 درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی و سرمایه‌ای تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به پژوهش و فناوری اختصاص یابد ‌که بخشنامه آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تاریخ ۱۳۹۴/۷/۱۴ ابلاغ شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا