یک میلیارد نفر در جهان در معرض نابینایی تا 2050

کارشناسان موسسه بینایی «برئین هولدن» در آمریکا پس از بررسی مطالعات انجام شده در مورد روند شیوع عارضه نزدیک بینی در سراسر جهان بر آن شدند تا مردم دنیا را از این روند مطلع و آنها را تشویق کنند که از هم‌اکنون با اقدامات پیشگیرانه مانع از فراگیر شدن جهانی نابینایی شوند.

متخصصان آمریکایی دریافتند که نیمی از جمعیت جهان یا حدود پنج میلیارد نفر تا سال 2050 میلادی به عارضه نزدیک‌بینی مبتلا می‌شوند و در یک پنجم از آنان خطر نابینایی پیش‌بینی می‌شود و به همین دلیل این متخصصان پیشنهاد کردند که باید اقدامات و درمان‌های چشمی پیشگیرانه به منظور مقابله با رشد و گسترش این بیماری انجام شود. در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود دو میلیارد نفر به عارضه نزدیک‌بینی مبتلا هستند.

پروفسور «کووین نایدو» از موسسه بینایی برئین هولدن گفت: ضرورت دارد دولت‌ها، مراکز درمانی و مدارس با کمک یکدیگر برای حفظ سلامت چشم و بینایی افراد بزرگسال و کودکان اقداماتی در نظر گیرند.

نایدو افزود: ابتدا عموم مردم باید از این موضوع آگاه شوند که تهدید نزدیک بینی برای هر یک از آنها وجود دارد. در مرحله بعد به حضور و مشارکت متخصصان و نیروهای درمانی نیاز است تا راه‌حل‌های موثر و کاربردی ارائه دهند و در مرحله بعد متخصصان و چشم‌پزشکان باید برای کنترل وضعیت بیماران در معرض خطر به تجهیزات بهتری مجهز شوند.

به گفته متخصصان، عارضه نزدیک بینی به طور خاص در شرق آسیا شایع است هرچند این مشکل در کشورهای غربی هم مشاهده می‌شود به گونه‌ای که در 30 سال گذشته در تعداد مبتلایان به این عارضه چشمی در آمریکا جهش بزرگی دیده شده است.

کووین نایدو با بیان اینکه نگرانی اصلی وخیم شدن عارضه نزدیک بینی و نابینایی ناشی از آن است، اظهار داشت: این بیماری قابل درمان یا برگشت پذیر نیست اما روش‌های کمکی وجود دارد که می‌توان روند پیشرفت آن را کندتر ساخت.

به گزارش ایسنا، همچنین پزشکان در مورد روش‌های کند ساختن و پیشگیری کردن این عارضه معتقدند: اقدامات پیشگیرانه بسیاری وجود دارد. به طور مثال والدین باید کودکانشان را تشویق کنند روزانه حداقل دو ساعت را در فضای باز بگذرانند. همچنین به فرزندانشان توصیه کنند مدت زمان طولانی را صرف کار کردن با وسایل الکترونیکی همچون تبلت و گوشی همراه نکنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا