گزارش تصویری از دنیای شگفت انگیز زنبورها

جانورشناسان ایالات متحده آمریکا به تازگی در یک اقدام مشترک، یک گالری منحصر تصویری ایجاد کرده اند. این گالری از تصاویر مربوط به زنبور ها ساخته شده است ولی این تصاویر جنبه هنری ندارند و قرار نیست تا زنبورها را در محیط طبیعی و در کنار گل ها نشان بدهند. هدف از برداشت این عکس ها این بوده است که بتوان بالاتری میزان جزئیات را در ساختار فیزیکی گونه های مختلف این موجودات به نمایش درآورد.

به این ترتیب تعداد بسیار زیادی از تصاویر شگفت انگیز از چندین گونه مختلف از زنبورها برداشت شده و به این گالری افزوده شدند. در این گزارش تصویری تعدادی از برترین تصاویر موجود در این مجموعه تصویر را مشاهده خواهید کرد. در این تصاویر جزئیاتی مانند موهای روی سر این موجودات، شاخک ها، چشمان، نیش ها و حتی الیاف بال های این حشرات قابل رویت است.

این تصاویر شامل گونه های نادری مانند گونه خاصی از زنبور که نوارهای سفید و مشکی (به جای رده های مرسوم زرد و مشکی) دادارند نیز می شود. همچنین این تصاویر محدود به گونه های موجود در ایالات متحده نبوده و دانشمندانی از سایر نقاط جهان نیز در تهیه این تصاویر (از گونه های بومی کشور خود) نقش داشته اند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا