حمایت70 درصدی از ثبت علائم تجاری شرکت های دانش بنیان درخارج از کشور

مالک سعیدی حمایت از شرکت های دانش بنیان در ثبت علائم تجاری را عاملی مهم در برندسازی شرکت ها دانست وگفت: اهمیت علائم تجاری وقتی مشخص می شود که مشتریان برای به دست آوردن کالا یا خدمات تحت یک علامت تجاری خاص، هزینه بیشتری پرداخت کنند، کانون هزینه‎های ثبت علائم تجاری در خارج از کشور را به میزان 70 درصد مورد حمایت قرار می دهد.
وی بیان کرد: همچنین در راستای ترویج بیشتر مقوله ثبت اختراع در دانشگاه ها و ترغیب اساتید به ثبت دستاوردهای پژوهشی خود در قالب اختراع به جای مقاله محوری، به ازای هر پتنت دانشگاهی، مبلغ 10 میلیون تومان حمایت تشویقی به دانشگاه پرداخت می شود، در این خصوص تا کنون تعداد 105 پتنت دانشگاهی شناسایی شده است.
سعیدی اظهارکرد: کانون در زمینه ثبت اختراع در ادارات معتبر خارجی 90 درصد از کل هزینه های ثبت اختراع فناوران و شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت قرار می دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر این کل این فرآیند از ابتدا تا انتها با نظارت و پیگیری کانون انجام می شود، البته این اختراعات بعد از حمایت رها نمی شوند بلکه در ادامه چرخه تجاری سازی، فرایند خرید و فروش این اختراعات نیز از جمله فعالیت های دیگر است، نمونه آن شرکت فناوران نانو مقیاس است که توانست اختراع داخلی خود را به یک شرکت مالزیایی به فروش برساند.
مدیر کانون پتنت گفت: تاکنون دانشگاه ها بیشترین درخواست را برای ثبت اختراع داشته اند بنابراین با کارشناسان مالکیت فکری در دانشگاه ها ارتباط برقرار و از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی از این افراد به عنوان بازوی اجرایی کانون در دانشگاه ها استفاده کرده ایم.

*** مکانیسم تشویقی برای کارشناسان مالکیت فکری در دانشگاه ها
وی این روش را عاملی برای جریان سازی بحث مالکیت فکری در دانشگاه ها دانست و گفت: به منظور تعامل بهتر این کارشناسان با کانون پتنت، یک مکانیسم تشویقی نیز برای آنها در نظر گرفته ایم تا برای هر درخواست ارسالی که از دفاتر مالکیت فکری دانشگاه ها که قابلیت ثبت اختراع خارجی را داشته باشد یک میلیون تومان به آنها پرداخت شود.
سعیدی بیان کرد: در بحث شرکت های دانش بنیان نیزشرکت هایی که ثبت اختراع خارجی دارند، با اعطای وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی مورد حمایت قرار می گیرند که بازپرداخت آن یک سال پس از دریافت وام آغاز می شود، تا کنون 24 پتنت از 20 شرکت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

*** تعامل با فرابورس به منظور خرید و فروش اختراعات
وی اظهارکرد: بحث تجاری سازی و خرید و فروش اختراعات یکی از موضوعات مهم در این زمینه است، در این راستا کانون با هدف جریان سازی در بخش خرید و فروش اختراعات داخلی، تعامل خوبی را با فرابورس ایجاد کرده است، هر اختراعی بعد از ارزیابی فنی و قیمت گذاری، قابلیت ارائه در بازار دارایی های فکری فرابورس را دارا است.
به گزارش ایرنا ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،وی با اشاره به اینکه این کانون دارای ساختاری مستقل و زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، بیان کرد: حمایت از ثبت اختراعات داخلی و خارجی، مشاوره فنی و تخصصی در زمینه نگارش متن اختراع، توانمندسازی کارشناسان دفاتر مالکیت فکری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، حمایت تشویقی از دانشگاه های دارای پتنت، اعطای وام قرض الحسنه به شرکت های دارای اختراع ثبت شده در ادارات معتبر ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری و برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی مالکیت فکری از جمله فعالیت های این کانون است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا