جلوگیری از ورود دستاوردهای قدیمی به نمایشگاه هفته پژوهش

وحید احمدی امروز در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری گفت: در سال های گذشته در برخی موارد شاهد ورود دستاوردهای قدیمی به نمایشگاه هفته پژوهش بودیم اما در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم تا ورود دستاوردها در این نمایشگاه سختگیرانه باشد و شاهد فناوری های جدید باشیم.

وی با اشاره به ارائه حمایت های مالی از پژوهش های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری بیان کرد: نحوه عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش بر نحوه ارائه حمایت ها از این مراکز تاثیر گذار است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: کمک های مالی و امتیازات به دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری براساس نقش این مراکز در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه می شود.

احمدی با بیان اینکه هفته پژوهش از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه برگزار می شود، افزود: در این هفته اجلاس معاونین پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن بازار، جشنواره ایده های برتر و جشنواره تجلیل از دانش آموزان برتر برگزار می شود.

وی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود که تاکنون ۸۴ دانشگاه، پارک علم و فناوری و مرکز پژوهشی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

انعقاد ۲۶ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در هفته پژوهش

معاون پژوهشی وزارت علوم از انعقاد ۲۶ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در هفته پژوهش سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه داریم در هفته پژوهش امسال میزان قراردادهای صنعتی را افزایش دهیم.احمدی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش امسال مباحث مربوط به تجاری سازی و فن بازار با حضور فعال تر برگزار می شود.وی از ایجاد بخش ایده های برتر در نمایشگاه هفته پژوهش خبرداد و گفت: این درحالی است که تاکنون بخشی مربوط به این حوزه اختصاص داده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا