نخستین خودروی اسپرت بدون راننده در جهان

بسیاری از نمونه های اولیه خودروهای بدون راننده برای راحتی بشر طراحی شده اند و نقش عملکرد مناسب در ایجاد آنها کم رنگ است. در واقع این خودرو ها برای تجربه راحتی ساخته شده اند نه هیجان. شرکت سوئیسی Rinspeed به تازگی طرحی مفهومی از خودروی اسپرت بدون راننده منتشر کرده است. این خودرو مجهز به فرمانی است که می تواند در مواقع ضروری به کمک راننده این اتومبیل بیاید و کنترل را به او بازگرداند.

هدایت گر اصلی این خودرو که وظیفه کنترل خودکار آن را بر عهده دارد در قسمت داشبورد این وسیله نقلیه تعبیه شده است. این کنترل کننده می تواند در مواقع دلخواه تمامی حرکات این خودرو را به دست بگیرد. زمانی که این خودرو در حالت رانندگی خودکار (بدون نیاز به دخالت راننده) قرار می گیرد دو صفحه نمایش عریض وضعیت جاده را به نمایش می گذارند. همچنین یک پهپاد نیز برای رساندن کالاهای مورد نیاز یا ثبت حرکات این اتوموبیل در طراحی این خودرو در نظر گرفته شده است.

طرح مفهومی این خودرو کمی غیر واقعی به نظر می رسد و احتمالا شما سال ها چنین خودرویی را در بازار مشاهده نخواهید کرد. اما با این حال نمونه ای واقعی از این خودرو طراحی شده است که در ماه ژانویه به نمایش در خواهد آمد. باید به یاد داشت که هدف از ساخت این ماشین تنها رفتن از جایی به جای دیگر نیست بلکه می توان با آن هیجان مسابقات اتومبیل رانی را نیز تجربه کرد.

شایان ذکر است که زمانی که از این خودرو در مسابقات اتومبیل رانی استفاده می کنید می توانید بر روی آن کنترل کامل داشته باشید و از دستگاه کنترل خودکار تعبیه شده در آن استفاده نکنید. ولی زمانی که در ترافیک شهری شدید در مسیر بازگشت به خانه خود گیر کرده اید می توانید کنترل این خودروها را به سیستم هوشمند داخلی آنها سپرده و بخش زیادی از خستگی رانندگی را به واسطه این امر از بین ببرید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا