حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه ها تا پایان امسال محقق می شود

 دکتر وحید احمدی  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروزه در روند تعامل صنعت و دانشگاه مطرح می شود، این است که همانطور که دانشگاهیان انتظار دارند بتوانند به صورت فرصت مطالعاتی و یا طرح پسا دکتری در صنعت حضور داشته باشند، متقابلا این انتظار هم از سوی افراد صاحب تجربه در صنعت برای حضور در دانشگاه ها وجود دارد.

وی با اعلام حمایت وزارت علوم از اجرای این طرح گفت: فراهم کردن زمینه حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه، انگیزه خوبی برای فعالان و نخبگان صنعت خواهد بود.احمدی ادامه داد: از ابتدای امسال جلسات مشترکی با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم و قبل از سال هم تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و الان جلسات فشرده مشترک را با حضور نمایندگان صنعت و دانشگاه شروع کردیم که دو نشست آن با محوریت آذربایجان غربی و کرمان طی دو روز گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی از جمله طرح حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه را در سلسله نشست های مشترک دو روز گذشته با معاونان پژوهشی دانشگاه ها و صاحبان صنایع استانهای مختلف به بحث و بررسی گذاشتیم و خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافتیم.
معاون وزیرعلوم تصریح کرد: معتقدیم مسیر حضور دانشگاهیان در محیط های صنعتی نباید به صورت یک طرفه باشد، بلکه باید فضا را به گونه ای فراهم کنیم که افراد صاحب تجربه صنعت هم به داخل دانشگاه ها بیایند و از تجربیات کارآفرینی و صنعتی آنها در در قالب کارگاه های علمی و دوره های آموزشی استفاده شود.

وی یکی دیگر از زمینه های فعالیت نخبگان صنعتی در دانشگاه ها را مشاوره پایان نامه های تحصیلات تکمیلی اعلام کرد و گفت: علاوه بر حضور این افراد در کنفرانس ها، سمینارها و دوره های آموزشی مشترک می توانیم از نخبگان صنعتی به عنوان مشاوران پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و حتی دکتری بهره بگیریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا