کنگره جهانی فناوری‌های جدید برگزار شد

این کنگره متشکل از: ششمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری: اصول و کاربردها (ICNFA'15)، پنجمین کنفرانس بین‌المللی آلودگی‌های زیست محیطی و اصلاح (ICEPR'15)، کنفرانس بین‌المللی بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی (ICBB'15) بود.

در مجموع 407 مقاله و 62 پوستر از سوی پژوهشگران، اساتید و دانشجویانی از 38 کشور جهان در کنگره جهانی NewTech'15 ارائه شدند.

کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری: اصول و کاربردها

نانوبیومکانیک، نانوکاتالیست، نانوالکترونیک، نانوگرافن، نانومواد و نانودستگاه‌ها، نانوفناوری و کشاورزی، نانوفناوری و انرژی، نانوفناوری و آموزش، نانوفناوری و پلیمر، نانوفناوری- محصولات و بازارها، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، انگلیس، چین، چک، روسیه، ژاپن، سنگاپور، شیلی، کانادا، کره‌جنوبی، لهستان، مکزیک، مالزی، هنگ کنگ و هند، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر مهرداد یزدانی پدرام، دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد و استاد ایرانی دانشگاه شیلی نیز یکی از اعضای این کمیته بود.

دایسوکه اونوشیما از دانشگاه ناگویا ژاپن، دکتر ولادیمیر موزیکانتوف از دانشگاه پنسیلوانیا و دکتر جف ام. دهوسون از دانشگاه گرونینگن هلند، سخنرانان اصلی کنفرانس ICNFA'15 بودند.

از ایران، شیلا شهیدی، هوتن رضایی، ابوسعید رشیدی، محمود قرآن‌نویس از دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه مقاله ذیل در این کنفرانس شرکت کردند:

Plasma pre-treatment for improving the durability of antibacterial activity of cotton using ZnO nanoparticles

علی جاویدی صباغیان، بهناز لعالی، امیر خجسته‌نژاد از دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه مقاله ذیل در این کنفرانس شرکت کردند:

Preyssler Heteropolyacid Supported on Silica Coated Ni0.5Zn0. Fe2O4 Nanoparticles; Synthesis and Characterization

کنفرانس بین‌المللی آلودگی‌های زیست محیطی و اصلاح

آلودگی هوا و روش‌های کنترل، آلودگی آب و روش‌های کنترل، آلودگی خاک و روش‌های کنترل، سوخت‌های زیستی، مدیریت انرژی، حفاظت از محیط زیست، تأثیرات نانوفناوری بر محیط زیست، فناوری‌های پاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و غیر تجدیدپذیر، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، ایران (دکتر فریدون غضبان از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران)، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، کانادا، لهستان و مجارستان، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر راجاسکار بالا از دانشگاه ملی سنگاپور، دکتر آکیرا کندو از دانشگاه اوزاکا و دکتر فابیانا کورامی از مرکز CNR-IDPA، سخنرانان اصلی کنفرانس ICEPR '15 بودند.

کنفرانس بین‌المللی بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی

اندام مصنوعی، بیوشیمی، بیوکاتالیست، بیوانرژی، سیستم‌های بیولوژیکی، بیومکانیک، مهندسی زیست‌پزشکی، بیونانوتکنولوژی، بیوفیزیک، بیوپلیمر، مهندسی سلولی، مولکولی و بافتی، مهندسی ژنتیک، میکروبیولوژی، طراحی ایمپلنت، پزشکی از راه دور و ربات‌های پزشکی، برخی از محورهای این کنفرانس بودند.

محققان و اساتیدی از کشورهای آمریکا، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، کانادا، نروژ، مجارستان، هلند و هند، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر ویلیام فدراشپیل از دانشگاه پیتسبورگ، دکتر سرگئی زوچف از دانشگاه علم و فناوری نروژ و دکتر چویی تک لیام از دانشگاه ملی سنگاپور، سخنرانان اصلی کنفرانس ICBB'15 بودند.

شایان ذکر است، دومین کنگره جهانی فناوری‌های جدید (NewTech'16) نیز در قالب هفتمین کنفرانس ICNFA، پنجمین کنفرانس ICEPR و دومین کنفرانس ICBB در تاریخ 19 تا 20 اوت 2016 در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.