تلاش برای درمان سرطان بر پایه مصونیت ژنتیکی فیل ها

پژوهشگران مطالعات خود دریافته اند که فیل ها به صورت ژنتیکی از ابتلا به سرطان مصون بوده و این موجودات به ندرت به این بیماری کشنده دچار می شوند . دلیل این موضوع برای سال ها ناشناخته باقی مانده بود اما پژوهش های جدید انجام شده ، راز مصونیت  این حیوانات غول پیکر را بر ملا کرد .

بر اساس نتایج پژوهش های انجام شده که شرح کامل آن در آخرین شماره مجله علمی انجمن پزشکی آمریکا Journal of the American Medical Association منتشر شد ، فیل ها  38 نمونه ژن تعدیل کننده ویژه ای دارند که با نام p53 معرفی می شود . این ژن موجب تولید ترکیبی ویژه در بدن فیل ها می شود که از رشد هر نوع غده و تومور پیشگیری می کند . بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که بدن انسان تنها دو ژن از این گروه را در اختیار دارد . جایش چیفمن  Joshua Schiffman سرپرست این تیم تحقیقاتی که  حوزه تخصصی وی غده شناسی کودکان pediatric oncologist بوده و در موسسه سرطان هانتسمن Huntsman Cancer Institute و دانشکده پزشکی  دانشگاه اوتا University of Utah School of Medicine به فعالیت مشغول است ، در این رابطه اعلام کرد : " ما حدس می زنیم تکثیر ا ژن p53 اضافه در بدن موجودات ، می تواند راه حلی طبیعی جهت مواجهه از سرطان و زنده باقی ماندن محسوب شود . "

در این پژوهش ها همچنین مشخص شد که ساختار بدن فیل ها به طورطبیعی دارای مکانیزم داخلی ویژه ای است که نسبت به نابودی سلول های آسیب دیده بدن که احتمال تبدیل شدن به توده های سرطانی را دارند ، اقدام می کند .

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی امیدوارند با کشف رمز ژنتیکی نحوه عملکرد بدن فیل ها در مبارزه با سلول های سرطانی ، موفق به ابداع روشی جدید و مفید در مسیر پیشگیری از بروز سرطان در انسان شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا