۷۵ پروژه صنایع هوایی به دانشگاهها واگذار شد

فتح الله امی در گفتگو با مهر، با اشاره به فعالیتهای مختلف پژوهشگاه هوافضا در سطح وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، اظهار داشت: از جمله این فعالیتها می‌توان به تاسیس کارگروه هوافضا با مسئولیت اینجانب در وزارت علوم اشاره کرد که وظیفه این کارگروه برقراری و ارتقای ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

رئیس پژوهشگاه هوافضا از تحویل ۷۵ پروژه از صنایع هوایی کشور توسط کارگروه هوافضای وزارت علوم و اعلام آن به دانشگاهها خبر داد و گفت: دانشگاههای مجری این طرح تعیین شده اند که تامین اعتبار این طرح ها در دست انجام است.

وی توضیح داد: این پروژه ها از صنایع هوایی کشور تحویل و پس از بررسی کارشناسی به دانشگاههایی که دارای رشته یا دانشکده مهندسی هوافضا هستند اعلام شد. همچنین از طرف دانشگاهها ۳۰۷ پیشنهادیه ارسال و در ۶۵ جلسه کارگروه بررسی شد.

رئیس کارگروه هوافضای وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به سوابق مجری، قیمت و زمان انجام پروژه، دانشگاه های مجری تعیین شدند که درحال حاضر برای تأمین اعتبارات لازم مشغول فعالیت هستیم؛ این پروژه‌ها در قالب طرحهای صنعتی یا پایان‌نامه ارائه خواهد شد که می‌تواند بهترین دستاورد جهت ایجاد تحول در ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حوزه هوافضا باشد.

وی گفت: جدای از پروژه های هوایی اکنون در زمینه پروژه های فضایی فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و منتظر انجام مراحل اداری و قانونی آن هستیم؛ باید توجه کرد که این پروژه ها نیازهای اصلی صنعت هستند که وزارت علوم و دانشگاه های کشور طی انجام فعالیت های پژوهشی درصدد برطرف کردن آنها خواهند بود.

امی تصریح کرد: همچنین درخواست اعتبارات لازم برای افزایش کیفیت آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه ها و دانشکده های هوافضایی را داشتیم که در نتیجه کیفیت این حوزه در کل کشور افزایش یابد تا اهداف و چشم‌اندازهای تاکید شده در سند جامع هوافضای کشور در برنامه های ششم و هفتم عملیاتی شود.

رئیس کارگروه هوافضای وزارت علوم با بیان اینکه از طرفی وظیفه مهم دیگری که این کارگروه به عهده دارد ایجاد اتاق فکر برای تبیین راهبرد هوافضا کشور است افزود: وزارت علوم تصمیم دارد که نقش خودش را در اجرای سند جامع هوافضا و سایر اسناد علمی بالا دستی به خوبی ایفا کند و ما هم به عنوان بخشی از این وزارت‌خانه از کوچکترین تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا