گزارش ویدیویی آزمایش خودروی بدون راننده تویوتا

خودروهای بدون راننده در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین اهداف شرکت های بزرگ خودرو سازی هستند. به همین دلیل نیز ورود شرکت های بزرگی مانند تویوتا به این رده چندان عجیب به نظر نمی رسد. شرکت تویوتا به تازگی نخستین آزمایش های میدانی برای ساختار ویژه ای که چند سال از زمان محققان این شرکت را به خود اختصاص داده بود را آغاز کرده است.این ساختار ویژه بر پایه فناوری به نام های وی تیم میت (Highway teammate) ساخته شده است که تقریبا سه سال پیش برای نخستین بار رو نمایی شده بود.

این ساختار هوشمند می تواند با کمک مجموعه ای از حسگر ها و ساختار ارتباط ابری خود به تحلیل محیط اطراف بپردازد و به همین دلیل نیز تسلط کاملی بر وضعیت جاده داشته باشد. به تازگی این ساختار بر روی یک مدل از خودروهای لکسوس( خودروهای لکسوس در حقیقت زیر گروهی از محصولات ساخته شده توسط شرکت تویوتا هستند که بیشتر بر روی اتومبیل های لوکس تمرکز دارند) مورد آزمایش قرار گرفته است.

این آزمایش ها در اتوبان های توکیو به انجام رسیده و شامل اعمال فرایند هایی مانند ورود به تقاطع، تغییر لاین، سبقت گرفتن و… بوده است. در پایان باید گفت که این آزمایش ها راضی کننده بوده اند ولی به گفته شرکت تویوتا زمان عرضه قطعی این فناوری سال 2020 میلادی خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا