نصب پیشرفته ترین رادار دنیا بر روی ناو + فیلم

به تازگی سیستم های رادار سه بعدی شرکت BAE که دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته ای است با موفقیت بر روی نسل جدیدی از ناوهای هواپیمابر نصب شده است.

سیستم شناسایی تعبیه شده در این رادار با کمک فناوری های بسیار پیشرفته خود قادر خواهند بود تا به طور هم زمان 800 هدف بالقوه خود را ردیابی کنند. تکنولوژی بالای به کار رفته در این رادار ها باعث شده که این سازه ها بتوانند اشیایی بسیار کوچک را نیز شناسایی کنند. درباره این رادار گفته می شود که دقت خارق العاده آن قادر به شناسایی اجسامی بسیار کوچک حتی در ابعاد یک توپ تنیس خواهد بود. البته دقت این رادار به این جا ختم نخواهد شد و قرار است این سیستم پتانسیل شناسایی اجسامی که با سرعت 3 برابر سرعت صوت حرکت می کنند را نیز داشته باشد. برد موثر این رادار برای ابعاد یاد شده و سرعت اشاره شده برابر با 15 مایل یعنی 24 کیلومتر خواهد بود.

فایل تصویری که مشاهده می کنید، خلاصه کار های یک روز کامل تیم تحقیقاتی این پروژه است. در این ویدیو به شما نشان داده خواهد شد که چگونه مهندسان مسئول این پروژه این دستگاه سنگین وزن را که وزن آن برابر با 700 کیلوگرم محاسبه شده است را به ارتفاعی می رسانند که 100 فوت (برابر با 30.5 متر) بالاتر از عرشه پرواز است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا