شرکت های دانشگاهی معضل بیکاری را کاهش می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه مازندران «بهزاد سلطانی» روز یکشنبه در جمع روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه مازندران افزود: بزرگترین مزیت کشور در سال های اخیر، وجود افراد تحصیل کرده در جامعه است که البته این مهم یک فرصت برای کشور و مسئولان محسوب می شود ولی به دلیل بیکاری به یک معضل تبدیل شده که تجربه نشان داده راه حل این معضل، ایجاد شرکت های دانشگاهی است. 
وی با معرفی فعالیت ها و رسالت های صندوق نوآوری و شکوفایی، به معرفی بسته پیشنهادی برای دانشگاه ها پرداخت و وضعیت استان مازندران را در ارتباط با شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار داد.
وی اختصاص وام قرض الحسنه برای طرح هایی که نمونه سازی صنعتی را شروع کرده اند یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها خواند و افزود: اختصاص وام بانکی با سود 14 درصد و با سقف 100 میلیارد ریال و مشارکت و سرمایه گذاری در این شرکت ها را از خدمات صندوق معرفی کرد.
وی در خصوص معرفی شرکت های دانشگاهی گفت: شرکت های دانشگاهی شرکت هایی هستند که درصدی از سهامشان متعلق به دانشگاه است و دانشگاه از سود آن بهره مند خواهد شد.
سلطانی افزود: تفاوت صندوق نوآوری و شکوفایی با بخش دولتی این است که پول صندوق، هزینه ای نیست و به هر شرکت دانش بنیانی که پولی پرداخت می شود، به فکر بازگردشش نیز هستیم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی رئیس جمهوری با اشاره به شرایط شرکت های دانش بنیان در سراسر ایران، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 675 شرکت دانش بنیان تاسیس شده اند که از این تعداد، یک هزار و 256 شرکت، طرح هایشان را به صندوق ارایه داده اند که برای 842 طرح تعیین تکلیف شده و حدود 400 طرح هم در حال بررسی است.
وی در خصوص چگونگی بررسی طرح های ارایه شده گفت: بررسی های به وسیله 50 کارگزار حرفه ای بخش خصوصی که با صندوق طرف قرارداد هستند انجام می گیرد و بررسی ها شامل مطالعه بازار، مطالعه فنی – تخصصی، مطالعه مالی – اقتصادی، مطالعه سه مدیریتی، اعتبارسنجی شرکت و اعضای هیات مدیره می باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا