گزارش عملیات پرتاب نخستین مینی شاتل

سینا پرس : نمونه اولیه شاتل چند منظوره mini-spaceplane که یک نمونه کوچک شاتل های آمریکائی  و قابل کنترل توسط ربات ها است با موفقیت نخستین آزمایش خود را پشت سر گذاشته و در اقیانوس آرام فرود آمد . این شاتل فضائی که با نام  و کد IXV spaceplane معرفی شده است می تواند امکان دستیابی به سیستم جدید قابل استفاده مکرر ارتباطات فضائی را برای اتحادیه اروپا فراهم کند .

این فضاپیما که آزمایش اولیه آن از پایگاه فضائی واقع در آمریکای جنوبی انجام شد ، کاملا موفقیت آمیز بوده و به پژوهشگران نوید دستیابی به تکنولوژی ارسال فضاپیما به مریخ ، فرود بر سطح آن و بازگشت به زمین را می دهد .

این شاتل ساخته شده توسط سازمان فضائی اتحادیه اروپا در جریان آزمایش خود به سمت مشرق پرواز کرده ، در مدار زمین قرار گرفته و سرانجام در اقیانوس آرام سقوط کرد .  این فضا پیما که IXV (Intermediate eXperimental Vehicle) نام دارد به منظور بررسی این مساله طراحی شده است که نحوه بازگشت فضاپیماهایی که به ماموریت های فضائی اعزام شده اند ، به سطح زمین مورد مطالعه قرار گیرد .

بر اساس گزارش های منتشر شده ، این آزمایش بسیار موفقیت آمیز توصیف شده و Jean Jacques Dordain  مدیر ارشد سازمان فضائی اتحادیه اروپا در این رابطه اعلام کرد : " آزمایش فوق از این بهتر نمی توانست انجام شود . "

کارشناسان سازمان فضائی اتحادیه اروپا اعلام کرد این ماموریت هنوز پایان نیافته و لازم است اطلاعات جمع آوری شده توسط این شاتل در عملیات پرواز ازمایشی خود ، مورد ارزیابی و تحقیق قرار گیرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا