طراحی و ساخت بریسی که به افراد دچار قطع نخاع امکان راه رفتن می دهد

 استاد و عضو هیات علمی گروه آموزشی ارتوپدی فنی این دانشگاه، در مورد این وسیله کمک توانبخشی گفت: بریس دو طرفه اندام با مفصل ایزوکینتیک، امکان راه رفتن به روش متقابل را برای افراد دچار قطع نخاع بین مهره های هفتم سینه ای و دوازدهم فراهم می کند.بریس، نام عمومی برای دسته ای از وسایل است که در ارتوپدی به کار برده می شوند.

هدف استفاده از بریس ها حمایت از اندام یا تنه به صورت کنترل، هدایت، بی حرکتی یا محدود کردن حرکات مفاصل و اندام است تا بیمار بتواند بهتر از اندام خود استفاده کند.
از بریس ها همچنین برای کاهش نیروهای وارده به اندام ها و تصحیح شکل اندام استفاده می شود.مهندس رضا وهاب کاشانی افزود: این روش برگرفته از بریس های ایزوکینتیک کشور آلمان است که با بومی سازی آن، نسبت به طراحی و ساخت این بریس اقدام شده است.
وی با تاکید بر کارآیی تضمین شده بریس ساخته شده در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: این بریس با قیمتی حداقل 50 درصد قیمت نمونه خارجی قابل عرضه به مددجویان است و برای کشور نیز صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
به گفته کاشانی، قیمت نمونه خارجی این بریس بیش از 20 میلیون تومان است، در صورتی که طراحی و ساخت آن در کشور، بین هفت تا 9 میلیون تومان هزینه دارد.
اساتید و کارشناسان گروه های آموزشی ارتوپدی فنی، ارگونومی، کاردرمانی و گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همچنین مرکز رشد و فناوری این دانشگاه و شرکت های فناور در زمینه طراحی و ساخت وسایل کمک توانبخشی، بریس و آتل های طبی و توانبخشی فعالیت می کنند.
بریس 'دنیس براون' برای کودکان پا چنبری، مفاصل مدرج در محور زانو که روی زانوبند نصب می شود، مچ بند برای زنان دچار سندرم تونل کارپال (CTS) و ربات کمک توانبخشی برای افراد دچار قطع نخاع، از جمله تولیدات پزشکی توانبخشی مرکز رشد و شرکت های فناور وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هستند.
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی می پردازد که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری و در تعدادی از آنها، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.
این دانشگاه در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد و زیرنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا