صنعت و دانشگاه نیازمند یکدیگر هستند

وحید احمدی در مراسم امضای قرارداد همکاری فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه ها با واحدهای صنعتی در تبریز، داشتن واحد 'تحقیق و توسعه' در صنعت را یک بحث جدید دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری هر دو بر داشتن یک برنامه رشد در صنعت و اقتصاد تاکید دارند. وی خاطر نشان کرد: بحث توسعه مبتنی بر دانش به عنوان محور اصلی توسعه در نظر گرفته شده و استان آذربایجان شرقی این ظرفیت را دارد که در این زمینه پیشرو باشد.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: در این استان هم مجموعه علمی و دانشگاه های بزرگ و هم مجموعه های صنعتی بزرگ وجود دارد که می توانند سیاست های توسعه ای در نظر گرفته شده دولت را اجرا کنند.
احمدی با بیان اینکه اکنون در دنیایی هستیم که اگر ذره ای غفلت کنیم از دنیای رقابت عقب خواهیم ماند، گفت: امروز در منطقه هم از ظرفیت علمی بالا و هم ظرفیت صنعتی که بتواند روی پای خودش بایستد، برخورداریم.
وی با اشاره به اینکه صنعت ایران برای داشتن توان رقابت و در صحنه ماندن نیاز به تحقیق و توسعه دارد، افزود: اگر قرار است حرفی در این زمینه داشته باشیم، امروز نقطه عطفی است که پس از دوره پسا تحریم بدست می آید.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: باید دست در دست هم دهیم و از ابزار قانونی که در اختیار ماست به خوبی استفاده کرده و از توان صنعت و دانشگاه در جهت ارتقای یکدیگر بهره بریم.
احمدی، دانشگاه و صنعت را دو بال توسعه کشور دانست و گفت: استاد و دانشجو باید این احساس را داشته باشند که علم بدون کاربرد به درد نمی خورد و از طرفی صنعت هم برای ورود به عرصه رقابت باید از ابزار علمی دانشگاه استفاده کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست اولین قرارداد طرح فرصت های مطالعاتی داخلی اعضای هیات علمی ما بین دانشگاه صنعتی سهند و پالایشگاه تبریز به منظور ارتباط صنعت و دانشگاه برای استفاده صنعت از آخرین یافته های علمی و نیز کاربردی کردن علوم دانشگاهی به امضای طرفین رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا