وسوسه خوردن شیرینی و چاقی

 منصور رضایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در برنامه «فراسو» در پاسخ به اين پرسش كه آیا شیرینی جات فقط شامل مواد قندی می شوند، گفت: شیرینی جات از جمله پرمصرف ترین مواد غذایی هستند که علاوه بر قندها یا کربوهیدارت ها از چربی ها و همچنین به میزان کمی پروتئین ها و لبنیات هم تشکیل شده اند. شیرینی جات به عنوان مواد غذایی پر کالری تلقی می شوند که امروزه مصرف آن رو به افزایش است.

وي در ادامه با بيان اينكه شیرینی جات فقط به شیرینی ها به همان مفهوم سنتی و همیشگی گفته نمي شود، افزود: امروزه طیف گسترده ایی از کربوهیدرات ها در بازار وجود دارند؛ موادی مثل بیسکوییت ها، شکلات ها، آبنبات ها، کیک ها و کلوچه ها همگی شیرینی جات و در واقع همان کربوهیدرات ها هستند که پر مصرف می باشند كه کودکان و نوجوانان نسبت به مصرف آن تمایل بيشتري دارند.

به گزارش مهر،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به مضرات مصرف شیرینی جات اشاره و بيان كرد: شیرینی جات از مواد غذایی پرکالری هستند که باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. علاوه برآن شیرینی جات به دلیل تشدید فضای اسیدی در دهان سبب تخریب و پوسیدگی دندانها خواهند شد. همچنین این مواد سبب تشدید رفلاکس که همان بازگشت اسید از معده به مری و ترش کردن است خواهند شد. در برخی منابع ذکر شده است که مصرف این مواد در افراد دارای افزایش ترشح اسید و همچنین التهاب معده سبب وخامت وضعیت معده افراد خواهد شد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آیا این باور درست است که مصرف شیرینی جات سبب ابتلای فرد به دیابت مي شود، گفت: خیر، مصرف شیرینی جات سبب افزایش وزن و چاقی خواهد شد. این چاقی در افراد مستعد و دارای سابقه ژنتیکی زمینه ابتلا به دیابت را فراهم خواهد آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا