سرمایه گذاری جهانی در عرصه فناوری فضایی

 دکتر حسن کریمی در جشنواره فضا اظهار کرد: کشورهای پیشرفته جهان با توجه به اهمیت دستاوردهای فناوری های فضایی و نقش آن در توسعه پایدار، سرمایه گذاری کلانی در این حوزه می کنند و البته درآمد خوبی نیز از این بابت به دست می آورند.
وی افزود: بنا بر آمار منتشر شده، درآمد جهانی حاصل از صنایع ماهواره در سال 2014 میلادی 203 میلیارد دلار بوده است. 
کریمی با بیان اینکه 57 کشور جهان، حداقل یک ماهواره عملیاتی دارند، اظهار کرد: در سال 2014، از 1261 ماهواره عملیاتی کشورها، بیش از 50 درصد آنها ماهواره های مخابراتی بوده است. 
رییس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین افزود: در سال 2014، تعداد 208 ماهواره پرتاب شده تقریبا دو برابر سال 2013 (با 107 ماهواره) و ماموریت آنها در حوزه های مختلف مخابراتی، هواشناسی، ناوبری، حفاظت نظامی، تحقیق و توسعه، علمی و رصد زمین بوده است.
کریمی یادآور شد: آمار ارایه شده نشان دهنده اهمیت صنایع فضایی در جهان و تلاش کشورها برای حضور بیشتر در این عرصه است.
وی به کاربرد دستاوردهای فضایی در زندگی روزمره از جمله انتقال سریع اطلاعات، پزشکی از راه دور، مدیریت بحران بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان و مدیریت منابع آبی اشاره کرد. 
رییس پژوهشگاه فضایی ایران، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان با علوم و فناوری های فضایی و دستاوردهای حاصله از آن، معرفی دستاوردهای کشور در این عرصه و علاقمند کردن دانش آموزان و دانشجویان به تحصیل این علوم عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه فضایی ایران،جشنواره فضا به مناسبت هفته جهانی فضا در روزهای 16 و 17 مهرماه سال جاری در گنبد مینای پارک آب و آتش برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا