اجرای 180 پروژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور

 یوسف آرمودلی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اظهار کرد: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور و استفاده از انرژی‌های فسیلی با قیمت ارزان، در ترویج به کارگیری این انرژی‌ها در کشور چه در بخش مصرف و چه در بخش تولید مبدل‌ها و حتی در ذهن مردم کار بسیار سختی پیش رو داریم.

وی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر وظیفه دارد تا همزمان با فرهنگ سازی به مراکز علمی، تحقیقاتی و وزارتخانه‌های مرتبط که مایل هستند سهمی در کاربردی شدن انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور داشته باشند هم از جهت ترویج فرهنگ و هم از جهت توسعه فناوری کمک کند.

آرمودلی یادآور شد: مباحثی نیز مربوط به مرزهای دانش است که ستاد در جهت کاربردی شدن آن‌ها از جمله پیل سوختی گام برداشته که برای ساخت و تولید و ایجاد مراکز فناوری در جهت رفع تحریم‌ها و خودکفایی کشور فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر همچنین اظهار کرد: تاکنون این ستاد تقریبا 180 پروژه اجرا کرده که این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم، وزارت نفت، وزارت نیرو و بخش‌های خصوصی (شرکت‌های دانش بنیان) اجرایی شده است. آرمودلی تصریح کرد: تاکنون اجرای 160 پروژه به پایان رسیده و گزارش‌هایی هم از انجام آن‌ها تهیه شده و به صورت مکتوب به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی، 20 پروژه دیگر نیز در حال اجرا است و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر بر روند اجرایی شدن این پروژه‌ها نظارت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا