آغاز به کار اولین دوره فرصت مطالعاتی صنعتی در ایران

محمد نوری امیری، با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد با اجرایی کردن ۶ طرح، بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند،به مهر، گفت: «پسا دکترا صنعتی»، «فرصت مطالعاتی»، «فاجد یا فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی»، «پایان نامه های دانشجویی»، «حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه» و «مشاور مادر صنعتی» طرح هایی هستند که از امسال به صورت جدی در حال پیگیری برای اجرایی شدن هستند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح فرصت مطالعاتی که یکی از شش طرح ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: فرصت مطالعاتی نیز بخشی از این پکیج است که از امروز، اولین دوره آن آغاز به کار کرده است.

نوری امیری عنوان کرد: اولین قرار داد طرح فرصت مطالعاتی امروز در تبریز، بین یکی از اساتید دانشگاه سهند تبریز و شرکت پالایش نفت تبریز منعقد می شود و فرصت مطالعاتی با این طرح استارت می خورد.

وی با بیان اینکه این دوره برای این استاد به مدت یک سال در شرکت پالایش  نفت تبریز به عنوان بنگاه گذرانده می شود، اظهار داشت: در این دوره، استاد می تواند به انجام کارهای پژوهشی خود در یک فرصت ۶ تا ۹ ماهه در ایران بپردازد.

به گفته وی، این پژوهش ها در طی یک سال یا کمتر خواهد بود که البته در پایان این دوره، استاد می تواند تقاضا داشته باشد که برای تکمیل دوره خود مدت زمان کوتاهی (یک ماه) را به خارج از کشور برود که در این صورت بنگاه باید با این موضوع موافقت خود را اعلام کند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با گذراندن این دوره، ارتقا درجه استاد شرکت کننده در طرح فرصت مطالعاتی تسریع پیدا می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا