تقسیم بندی مناطق چهارگانه کشور برای تقویت همکاری های صنعت و دانشگاه

 مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت روز شنبه با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری میان وزارت علوم و صنعت، مناطق چهارگانه کشور برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه انتخاب شدند که مرکزیت آنها در استانهای آذربایجان شرقی، تهران، کرمان و اصفهان خواهد بود.

دکتر محمد نوری امیری افزود: اولین همایش مشترک روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان امروز 18 مهرماه با حضور دکتر علی اصغر توفیق معاون پژوهشی وزارت صنعت و دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم و دیگر مدیران مربوطه در دو حوزه دانشگاه و صنعت برگزار می شود.
به گفته وی، دومین همایش منطقه جنوب نیز به مرکزیت کرمان، فردا 19 مهرماه در شهر بم برگزار می شود و تهران نیز روز سه شنبه 21 مهرماه میزبان سومین همایش مشترک معاونان پژوهشی وزارتخانه های علوم و صنعت و دانشگاه های این منطقه خواهد بود.
نوری امیری خاطرنشان کرد: اصفهان نیز که به عنوان یکی از مناطق چهارگانه در طرح تقویت همکاری های صنعت و دانشگاه انتخاب شده است در روز یکشنبه 26 مهرماه میزبان چهارمین نشست مشترک ما خواهد بود که این چهار گردهمایی، تمام دانشگاه های کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای 6 طرح مشترک وزارت علوم و صنعت را محور اصلی این همایش ها عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در این گردهمایی ها نظرات و راهکارهای خود به منظور تقویت و تسریع طرح های پسا دکتری صنعتی، فرصت های مطالعاتی داخل کشور اعضای هیات علمی در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، کارورزی دانشجویان در محیط های صنعتی، مشاوران مادر صنعتی و حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه ها ارائه خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا