استراتژی داده کاوی و مدیریت دانش در سازمان تأمین اجتماعی

سخنرانی علمی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با عنوان "استراتژی داده کاوی و مدیریت دانش در سازمان تأمین اجتماعی" با حضور اساتید دانشگاه و مدیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

دکتر شهرام غفاری، مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سلسله جلسات علمی به منظور برقراری ارتباط مناسب و همفکری با بدنه اجرایی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سلسله نشست‌ها اساتیدی برای سخنرانی دعوت می‌شوند که با حوزه اجرایی نیز آشنایی دارند و در این نشستها مسائل مربوط به سازمان تأمین اجتماعی مطرح می‌شود.

دکتر غفاری داده کاوی و مدیریت دانش را از مسائل مورد نیاز در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما این است که از داده ها و اطلاعات استفاده مفیدی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات و داده‌ها باید تبدیل به الگو و دانش شود، ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی باید داده کاوی مورد توجه قرار گیرد. اساس کار در داده کاوی این است که بتوانیم الگوهایی را از داده ها استخراج کنیم و دانش را از درون این الگوها بدست آوریم.

دکتر غفاری افزود: امیدواریم با این روند به سوی سازمان متعالی که آرزوی همه ما است برویم.

کیومرث اشتریان، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در این جلسه گفت: رشته داده کاوی و مدیریت دانش به معنی تحلیل داده ها است و داده کاوی نوعی از مدیریت دانش است. در رشته های علمی گوناگون داده کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه داده کاوی از جمله دانش هایی است که می‌تواند دنیا را متحول کند، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی بایستی داده کاوی مورد توجه قرار گیرد و داده ها را باید با مفاهیم مشخص ارزیابی کنیم.

در ادامه این جلسه پنلی با حضور دکتر کیومرث اشتریان و دکتر حیدری از اساتید دانشگاه و علی حیدری، نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی؛ دکتر حسن زاده، رئیس گروه بیمه و آکچوئری؛ دکتر محمدحسن احمدپور، قائم مقام موسسه عالی پژوهش؛ دکتر حسام نیکوپور، مدیرکل دفتر محاسبات اقتصادی و اجتماعی و دکتر عباس اکبریان، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

اعضای پنل به بیان نقطه نظرات علمی در رابطه با اهمیت داده کاوی و مدیریت دانش در سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا