تأمین گرمایش خانه های لندن با دورریز قهوه

مهندسان شرکت Bio-bean بر این باور هستند که از حجم قابل توجه پسماند قهوه در کافی شاپ ها، کارخانجات و ادارات می توان به عنوان منبعی ارزشمند و مؤثر جهت تولید سوخت های زیستی استفاده کرد. آنها همچنین به فکر تأمین بخشی از انرژی حرارتی خانه ها و سایر اماکن این شهر با تکیه بر این مواد دورریز هستند.

درحالی که بازیافت بخش دور ریز قهوه با هدف تولید سوخت خودرو اتفاق تازه ای نیست اما آنچه که شرکت Bio-bean انجام داده از جهات گوناگون با تلاشهای قبلی تفاوت دارد که مهمترین آن حجم بالای پردازش دوباره دورریز قهوه برای تولید سوخت و تأمین گرماست.

در پروژه جدید این شرکت انگلیسی قرار است انرژی قابل توجهی برای راه اندازی خودروها و تأمین گرمایش خانه ها و تأسیسات مشابه به دست آید. به همین دلیل از صاحبان کارخانجات، شرکتها و کافی شاپ ها خواسته شده که بخش دورریز قهوه روزانه خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.

در ادامه پردازشهای لازم بر روی این مواد صورت گرفته و از آنها ساختارهای قرص مانندی تولید می شود که برای تأمین گرمایش خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیقات نشان می دهد 20 درصد از دورریز قهوه را روغن تشکیل می دهد و به همین دلیل می توان آن را برای تبدیل به اتانول یا دیزل زیستی مورد پردازش قرار داد. چنین سوختی در موتور خودرو عملکرد خوبی داشته و انرژی حرکتی مورد نیاز آن را تأمین می کند.

هدف اصلی مهندسان شرکت Bio-bean بر این است که قرص های مورد نیاز برای تأمین گرمایش تا 15 هزار خانه در انگلیس از طریق این فرآیند تولید شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا