تماشای ایستگاه فضایی بین المللی در آسمان زمین

بر اساس گزارشی که ناسا منتشر کرد ایستگاه فضایی بین المللی در این تاریخ در ارتفاع حدود 320 کیلومتری شمال غرب ایالات کانکتیکت، ماساچوست مرکزی، جنوب شرق نیوهمشای و نوار ساحلی ایالت مین تا نوااسکاتیا قرار داشته و مشاهده آن از روی زمین کار ساده ای بوده است.

در این شرایط ایستگاه فضایی بین المللی به مدت 5 دقیقه در درخشان ترین وضعیت خود قرار داشت. قرار گرفتن این آزمایشگاه فضایی 100 میلیارد دلاری در مسیر تابش پرتوهای خورشید آن را به یکی از درخشان ترین اجرام شناور در اطراف زمین تبدیل کرده بود.

این درحالی است که در همین مدت آسمان شفافیت زیادی داشته و بدین ترتیب مشاهده ایستگاه فضایی کاری ساده و لذتبخش بوده است.

در حال حاضر شش فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی هستند: اسکات کلی (فرمانده) از نیوجرسی آمریکا، کل لینگرن از ویرجینیای آمریکا، سرگئی وولکوف از اوکراین، میخاییل کورینکو و اولگ کونوننکو هر دو از روسیه و کیمیا یو از ژاپن.

این ایستگاه فضایی با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت و در فاصله حدود 400 کیلومتری از زمین در حال گردش به دور سیاره مادر است.

ایستگاه فضایی بین المللی یکی از بزرگترین و تاریخی ترین پروژه های فضایی مشترک میان شمار زیادی از کشورهای جهان به شمار می آید.