توجه جالب کودکان بیمار به نقش پرستاران در نقاشی ها

 دکتر هاشمی در اولین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در فرهنگسرای اندیشه ، ضمن تشکر از برگزار کنندگان و حامیان این جشنواره گفت: این یک جشنواره انسانی است که فرصتی زیبا برای با کودکان بودن را در اختیار ما قرار داده است.

وزیر بهداشت با ابزار تاسف از مرگ و میر و معلولیت کودکان گفت: متاسفانه در دنیا در هر ساعت 17 هزار کودک جان خود را از دست می‌دهند که بسیاری از این مرگ‌ها و معلولیت های کودکان قابل پیشگیری و بیماری آنها قابل درمان است.

وی افزود: متاسفانه دنیای امروز از بعد انسانی جهان پسندیده‌ای نیست و ارزش‌های انسانی در آن کم‌رنگ شده است. امیدوارم دنیای فردا که دنیای کودکانمان است از بعد انسانی و اخلاقی جهان زیباتر باشد و اخلاق و انسانیت محور تصمیم‌گیری سیاست‌مداران تمام دنیا قرار گیرد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: در چند دهه گذشته تلاش‌های فراوانی در ایران برای کاهش مرگ و میر کودکان شده است که خوشبختانه نتایج مطلوب است. در تلاش هستیم که مرگ و میر و معلولیت کودکان را در کشور به حداقل برسد.

وزیر بهداشت با اشاره به نقاشی‌های که در این جشنواره از کودکان دیده، گفت: متوجه شدم که کودکان بیش از پزشکان به پرستاران توجه دارند و واقعیت هم همین است چرا که پرستاران و پیش از آنها مادران و پدران آنها بیشترین زحمت را برای مراقبت از آنها می‌کشند. امیدوارم آن طور که شایسته است از آنها تقدیر شود.

دکتر هاشمی در پایان به شرکت کنندگان و برندگان این جشنواره تبریک گفت و با اهدای جوایز نفرات برگزیده از آنها تقدیر کرد.

در این جشنواره که به همت گروه سلامت و هنر برگزار شده بود 928 اثر از 26 کشور جهان به دبیرخانه برگزاری جشنواره رسیده بود. در کنار تلاش ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری جشنواره، 60 نهاد حقوقی از سراسر دنیا از این جشنواره حمایت کردند.

به گزارش وب دا؛ در پایان این مراسم سفیر مجارستان که کشورش به عنوان میزبان برگزاری دومین جشنواره نقاشی کودکان بیمار انتخاب شده است از پوستر سال آینده این جشنواره رونمایی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا