آثار برتر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز معرفی شد

از 150 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در مرحله نخست داوری 45 اثر و در مرحله دوم 20 اثر انتخاب و در نهایت 12 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند .
دراین جشنواره از دو اثر انتخابی توسط مخاطبان هم تجلیل شد.
در بخش متحرک سازی ، فیلم ' آنها زنده اند ' ساخته حسنعلی اربابی به عنوان اثر نخست ، انیمیشن ' مرد خاکی ' اثر مهسا سامانی به عنوان اثر دوم و فیلم ' منفی O و مثبت AB ' ساخته رضا هادیانی به عنوان اثر سوم انتخاب و تجلیل شدند.
درهمین بخش به فیلم های ' باور ' ساخته امیر واحدی و ' دختر آت آشغالی ' ساخته محمد زارع دیپلم افتخار تعلق گرفت. 
در بخش اپلیکیشن هم بازی رایانه ای ' سون سنگر ' ساخته مشترک نسرین شهابی و مریم بابایی به عنوان اثر نخست ، نرم افزار ' کوکیار ساز سنتور ' اثر پویا احمد وند به عنوان اثر دوم و بازی رایانه ای ' نبرد آزادی ' ساخته عرفان پیربابایی به عنوان اثر سوم برگزیده و تجلیل شد.
در این بخش به نرم افزارهای ' تولید صدا ' ساخته اتابک محمد زاده و ' واقعیت افزوده ' ساخته حسین زارعی دیپلم افتخار تعلق گرفت . 
به برگزیده های اول تا سوم جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز علاوه بر دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره ، صنایع دستی و مبلغ نقدی تعلق گرفت .
نرم افزار ' تولید صدا ' ساخته اتابک محمد زاده و فیلم انیمیشن ' آرزوهایت را کجا گذاشتی ' ساخته شانل اکبری آثار برگزیده مخاطبان این جشنواره بودند.
رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در آیین معرفی و تجلیل از این آثار با بیان اینکه در صورت کوتاهی در تولید بازی های داخلی و با محتوا ، از این حوزه دچار آسیب فرهنگی خواهیم شد ، افزود: ظرفیت لازم در داخل کشور در این حوزه وجود دارد و با کمی حمایت ، شاهد شکوفایی استعدادهای موجود خواهیم بود.
محمدعلی کی نژاد با اشاره به اینکه 90 درصد بازی های رایانه ای وارداتی است، بر ضرورت وضع مقررات برای واردات بازی های یارانه ای تاکید کرد و گفت: مبارزه با واردات غیرمجاز این بازیها و نرم افزارهای یارانه ای باید توسط مسئولان مرتبط جدی گرفته شود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کودکان امروز با بازی های یارانه ای رشد می کنند گفت: بازی های یارانه ای وارداتی سبک زندگی کودکان و نوجوانان ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با اشاره به محتوای معنوی و فطری تولیدات داخلی گفت: کشورهای اسلامی از بازی های یارانه ای تولید جمهوری اسلامی استقبال می کنند و باید با تجاری سازی بازی های تولید شده زمینه حضور این تولیدات در بازارهای خارجی فراهم شود.
کی نژاد بابیان اینکه درجهان امروز رشته های هنری نیازمند استفاده از هنرهای رایانه ای هستند ، گفت: تعامل هنرهای هفتگانه با هنرهای رایانه ای به ماندگاری و دامنه تاثیرگذاری هنرها می افزاید.
رییس دانشکده هنرهای رایانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم با اشاره به اینکه شکل گیری هنرهای دیجیتال در دنیا به سال 1965 میلادی برمی گردد ، گفت: نگاه به این حوزه در کشور ما تازه است و از اهداف اصلی این جشنواره هم شناخت ظرفیتهای موجود و شکوفایی ظرفیتهای ناشناخته است.
عباس غفاری از دانشجویان رشته های هنری و علاقمندان به هنر خواست به سمت ایده هایی بروند که ظرفیت اجرایی در قالب هنرهای دیجیتال را داشته باشد.
وی اظهارامیدواری کرد: جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز از سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.
جشنواره دو روزه هنرهای دیجیتال و همراه تبریز در پی همایش اسفند سال گذشته در چهار محور هنرهای دیجیتال، تلفن همراه و هنرهای دیجیتال ، صنایع دیجیتال و کارآفرینی ، فناوری هنرهای دیجیتال و آینده پژوهی به همت دانشکده هنرهای یارانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، استانداری ، میراث فرهنگی بنیاد نخبگان و شرکت مخابرات آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش ایرنا ، برگزاری کارگاه آموزشی به صورت پرسش و پاسخ با موضوع بررسی فرصتها و چالشهای هنر دیجیتال در ایران از برنامه های جانبی نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز بود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا