نخستین سفر شخصی به ماه در سال 2017

سفر به سایر سیارات و یا حتی سفر به قمر سیاره زمین تنها در انحصار سازمان های وابسته به دولت ها بوده است. علت این امر هزینه بسیار بالا برای انجام این فرایند پیچیده است. با این وجود افرادی هستند که دوست دارند بدون وابستگی به دولت ها سفر فضایی را تجربه کنند.

گروهی به نام SpaceIL قصد دارند تا به زودی به نخستین گروه شخصی جهان تبدیل شوند که سفر به ماه را تجربه می کنند. این گروه برای انجام این کار اقدام به عقد قراردادی با یک شرکت فعال در زمینه صنایع ساخت سفینه های فضایی کرده اند. پرواز این گروه قرار است از طریق سکوی پرتاب سفینه فالکن 9 شرکت اسپیس ایکس (SpaceX)  انجام شود.

شایان ذکر است که این گروه در پروژه  XPRIZE شرکت گوگل شرکت خواهند کرد. این رقابت ها قرار است تا جایزه ای 30 میلیون دلاری به نخستین افرادی که به صورت شخصی به ماه سفر می کنند اهدا کند.این گروه تا به حال  هزینه ای 32 میلیون و شش صد هزار دلاری برای پروژه خود صرف کرده اند و حتی پیروزی در رقابت های گوگل نیز تنها بخشی از هزینه های آنها را تامین خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برنامه ریزی های اولیه این پرواز توسط این تیم به انجام رسیده است و بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است تا این گروه در آخرین روز سال 2017 میلادی یعنی روز 31 دسامبر، به سوی ماه حرکت کنند. به این ترتیب این گروه غیرانتفاعی به نخستین انسان هایی تبدیل خواهند شد که بدون قرار گرفتن زیر پرچم یک سازمان فضایی، مرز های کره خاکی را درنوردیده و به فضا سفر خواهند کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا