گشایش اولین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری در کاشان

 رییس کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این کنگره فرصت مناسبی است تا جوانان و پیشکسوتان با تجربه های یکدیگر آشنا شوند. دکتر محمدحسین اعرابی با اشاره به موضوع بکر و تخصصی این کنگره افزود: این روش درمانی با فرهنگ و آموزه های دینی ما همخوانی و قرابت دارد، از این رو می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: بحث سلامت روان و شاخصه های آن در کشور اینک مناسب نیست و باید به سوی درمان های جدی حرکت کنیم.
اعرابی تصریح کرد: تصمیم های غیرکارشناسانه اجرایی به تنهایی برای درمان جواب نمی دهد و نیاز به پشتوانه و اقدام عملی کارشناسی در این عرصه احساس می شود.
دبیر علمی کنگره موج سوم درمانهای رفتاری نیز اظهار داشت: در موج سوم درمان های رفتاری، به دنبال تغییر رفتارهای شرطی ابتدایی نیستیم.
دکترعبدالله امیدی افزود: در این شیوه درمانی فرد باید بتواند بر افکار و شناخت ها و رفتارهای خویش و حتی حس های بدنی خود نظارت کند، اشراف داشته و آنگونه که فکر می کند، عمل نماید.
وی تاکید کرد: در روش های درمانی قدیمی، اساس بر پایه تغییر و تعویض رفتار بود، اما هدف در این شیوه این است که فرد با ذهن خود و شرطی شدن های پیشین رابطه برقرار کند. به گفته وی اولین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری با پذیرش 270 مقاله از 573 اثر رسیده شامل 40 مقاله کلیدی تا هفدهم مهرماه با حضور بیش از 500 شرکت کننده از سراسر کشور در کاشان برگزار می شود.
اولین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری با محورهای آسبب شناسی اختلالات روانی از دیدگاه درمانهای موج سوم رفتاری، مداخلات مبتنی بر درمانهای موج سوم رفتاری در اختلالات روانی و روان تنی و حوزه های اعتیاد، خانواده و زوج، کودک و نوجوان، تحصیلی و آموزشی برگزار می شود.
بومی سازی و معنوی سازی درمانهای موج سوم شناختی- رفتاری، بررسی رابطه ای مولفه های درمانهای موج سوم مانند پذیرش، ذهن آگاهی، تحمل پریشانی و تنظیم هیجانی با سایر متغیرهای روانشناختی از دیگر محورهای این کنگره است.
برگزاری هفت کارگاه آموزشی با موضوع درمان های رفتاری در حیطه های مختلف از برنامه های جانبی این کنگره سه روزه است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دو سال گذشته میزبان برگزاری سمینار کاربرد درمانهای موج سوم شناختی رفتاری درعلوم پزشکی بوده است و تبدیل شدن به قطب معرفی این نوع درمان از اهداف برگزاری اولین کنگره موج سوم درمان های رفتاری توسط این دانشگاه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا