جایزه مصطفی (ص) برگزیدگان خود را شناخت

نشست شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) به ریاست دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناروی رئیس جمهوری و با حضور اعضای کمیته های داوری بخش های گوناگون این جایزه برگزار شد و از میان کاندیداهای نهایی در حوزه های سه گانه و یک حوزه عمومی، برگزیدگان نهایی شناخته شدند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت بالا و دامنه اثرگذاری بالای این جایزه در معرفی و شناساندن ظرفیت های علمی دانشمندان جهان اسلام، از تلاش بخش ها و نهادهای گوناگون مشارکت کننده در برگزاری این جایزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جایزه ضمن ارتقای علمی جهان اسلام بتواند مشارکت و همکاری دانشمندان مسلمان در عرصه جهانی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد هشت ماهه دبیرخانه توسط دبیر شورا در حوزه های همکاری های بین الملل، ترویج و اطلاع رسانی جایزه، برگزاری مراسم جایزه، رویداد دانش آموزی ابن هیثم و تامین مالی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه ارائه شد که مورد تایید و تقدیر اعضا قرار گرفت.

در این جلسه دبیران کمیته های داوری علمی این جایزه نیز گزارشی از فعالیت این کمیته ها و کاندیداهای منتخب نهایی ارائه کردند، هر کمیته داوری از هفت نفر از اساتید برجسته داخلی و خارجی تشکیل شد که از طریق کمیته تخصصی متناسب با کاندیداهای معرفی شد و به کمک یک تیم مشاوره تخصصی توانستند فرد شایسته دریافت این جایزه را معرفی کنند.
در این نشست علاوه بر حضور اعضای شورای سیاستگذاری داخلی و دبیران کمیته های داوری علمی، حضور اعضای خارجی نیز توسط ویدئو کنفرانس صورت گرفت.

مراسم جایزه مصطفی(ص)، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود و در آن برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد، جايزه علمی فناوری مصطفی(ص)، تلاش دارد تا برترين‌ دانشمندان جهان اسلام را بر اساس ارزيابی منصفانه و دقيق به عنوان طلايه‌داران عرصه علم و فناوری به جهانيان معرفی کند تا از اين طريق، جايگاه دانشمندان اسلامي تقويت و زمينه براي ايجاد تمدن نوين اسلامي مهيا شود.

به گزارش مهر، از سوی دیگر رسیدن به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران که از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یکی دیگر از اهداف جایزه مصطفی (ص) به شمار می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا