استفاده از نانوذرات برای از بین بردن جوش و آکنه پوست

فرایدمن از محققان این طرح پژوهشی در دانشگاه جرج واشنگتن گفت: در این تحقیقات دریافتیم که آزاد شدن اکسید نیتریک در طول زمان می تواند به عنوان روشی برای درمان و پیشگیری از جوش و آکنه مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: این تحقیقات همچنان نشان می دهند که استفاده از نانوذرات به صورت موثری در از بین بردن باکتری های مولد جوش و آکنه تاثیرگذار است. این باکتری ها موجب التهاب پوست می شوند و برجستگی های دردناکی روی سطح پوست ایجاد می کنند.
فرایدمن بیان کرد: طی 15 تا 20 سال گذشته، درک ما از آکنه به شکل قابل توجهی تغییر کرده است، التهاب عامل اصلی در تشکیل جوش ها و آکنه است، در این طرح پژوهشی ما روشی موثر برای مقابله با این ضایعات پوستی یافتیم و ابزاری موثر به منظور از بین بردن باکتری ها ارایه کردیم؛ با این روش جدید دیگر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست.
وی یادآورشد: بدن انسان برای مصارف مختلف اکسید نیتریک تولید می کند، تاثیر ضدالتهاب بودن این ترکیب در بدن بسیار کوتاه مدت است، دلیل این امر برهمکنش قوی این ماده با محیط اطراف و عمر کوتاه و چند ثانیه ای آن است، برای حل این مشکل محققان از یک نانوحامل استفاده کردند که به صورت کنترل شده اکسید نیتریک رهاسازی می کند.
به گزارش ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تشکیل جوش و آکنه روی پوست، نتیجه پاسخ سیستم ایمنی بدن به برخی محرک های خارجی مانند باکتری روی سطح پوست است.