گشت‌وگذار در قطب با قایق تفریحی یخ‌شکن

مسئولان شرکت کشتی‌سازی گروه دامن (Damen) مستقر در کشور هلند، از نسل جدید قایق‌های تفریحی گران‌قیمت شرکت با قابلیت سفر به قطب و شکستن‌ یخ‌های قطبی رونمایی کردند.قایق تفریحی یخ‌شکن و فوق‌لوکس جدید SeaXplorer یا کشف‌کننده دریا در سه اندازه مختلف از طول 65 تا 100 متر برای مشتریان طراحی شده است.

طبق اعلام شرکت سازنده، هر سه مدل قایق‌های تفریحی مجهز به دماغه ضخیم و زاویه‌دار برای شکستن یخ‌های مسیر است و می‌تواند با حرکتی آرام دریاهای یخ‌زده را بپیماید.

با توجه به کاربری قایق‌های تفریحی برای سفر طولانی‌مدت به نقاط دورافتاده، مهندسان شرکت دامن، از فناوری انحصاری تامین انرژی در طول 40 روز سفر استفاده کرده‌اند.همچنین برای جلوگیری از آلوده شدن نقاط حساس زمین طراحی قایق‌ها به نحوی انجام شده که هیچگونه ماده آلوده‌ای در محیط رها نمی‌کنند.

برخی از تجهیزات جالب‌توجه مثل پد فرود هلیکوپتر، یک یا چند قایق نجات، قایق‌های کمکی برای غواصی، زیردریایی، جت اسکی و سایر تجهیزات لوکس و گران‌قیمت استاندارد در سه مدل قایق‌های تفریحی شرکت دامن تعبیه شده‌اند.به گزارش ایسنا، برای بزرگترین مدل قایق‌تفریحی شرکت دامن تجهیزات سفارشی مثل آسانسور، بخش ویژه غواصی، استخر شنا، سونا و سایر بخش‌های ویژه مثل سالن تجمع، بیمارستان، سالن بدنسازی و کافی‌نت در نظر گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا