افزایش سیارک های قابل دسترسی در اطراف زمین

سیناپرس: نخستین مطالعه ناسا درخصوص اجرام فضایی نزدیک به زمین با قابلیت دسترسی انسان (NHATS) در سال 2010 انجام شد. در این مطالعه 666 سیارک قابل دسترسی شناسایی و معرفی شد حال آنکه تا آن زمان حدود 7 هزار جرم فضایی از جمله سیارک ها شناسایی شده بود.

طی 4 سال گذشته و همزمان با توسعه دانش فضایی شمار این اجرام افزایش قابل توجهی یافته و به بیش از 12 هزار مورد رسیده است که گویای افزایش 70 درصدی است. همزمان شمار سیارک های قابل دسترسی (با توجه به فاکتور مهم هزینه های لازم برای انجام چنین مأموریتی) نیز افزایش قابل توجهی یافته است به طوریکه چندی پیش یکهزار و سیصد و سی و دومین سیارک قابل دسترسی نیز شناسایی شد تا بدین ترتیب تنها طی چهار سال شمار این نوع اجرام فضایی به دو برابر افزایش یافته باشد.

ابعاد این سیارک ها از چند متر تا چند کیلومتر متنوع است. نکته جالب توجه این است که دسترسی به بسیاری از این سیارک ها در مقایسه به مریخ به مراتب ساده تر و با صرفه انرژی کمتری صورت می گیرد و جالب تر اینکه صدها مورد از آنها حتی از ماه نیز قابل دسترس تر هستند.

ناسا از چند سال پیش سیستم خودکاری را برای بررسی و کنترل این دسته از سیارک ها تدارک دیده است و با بهره گیری از آن بوده است که اکنون انبوهی از سیارک های قابل دسترس را در پیش روی خود می بیند.

آژانس فضانوردی آمریکا اعلام کرده که از نتایج این مطالعات جهت انجام مأموریت های روباتیکی و حتی سرنشین دار در آینده نه چندان دور استفاده خواهد کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا