نخستین بومیان آمریکا ساکن آلاسکا بودند

در پی اجرای عملیات ساختمانی جهت ساخت یک مرکز نگهداری و تکثیر طیور در منطقه هاینس آلاسکا HAINES, ALASKA بقایای فسیل شده بومیان نخستین قاره آمریکا به دست آمد . بر اساس گزارش های منتشر شده ، کارگران ساختمانی که در حال جا به جائی نخاله های ساختمانی و انتقال خاک های به وجود آمده از گودبرداری در این منطقه بودند ، با بقایای استخوان انسان برخورد کرده و مراتب را به مقامات شهری گزارش می دهند . در ابتدا مسوولان پلیس محلی به این محوطه وارد شده و پس از مشخص شدن قدیمی بودن این استخوان ها ، کارشناسان موزه و باستان شناسان شهر جهت بررسی این محوطه فراخوانده می شوند .

در همین زمینه کلوئه گودسن Chloe Goodson سرپرست موزه جانوران شکاری در هاینس اعلام کرد : " همه ما از این کشف شگفت انگیز ، متعجب هستیم . این قبیل کشفیات ، از نوعی نیستند که همه مردم و به صورت عادی بتوان با آن رو به رو شد . در واقع بیشتر ما این قیبل موارد را بیشتر در فیلم ها و برنامه های تلوزیونی دیده ایم نه در دنیای واقعی . "

گفتنی است در پی تائید ارزشمند بودن و اهمیت این بقایای فسیلی توسط مسئولان موزه شهر ، پلیس وارد عمل شده و به سرعت از انسان شناس مشهور آناستازیا ویلی Anastasia Wiley جهت مطالعه موارد کشف شده ، دعوت به عمل آمد . وی با بررسی های اولیه روی آثار فسیلی کشف شده اعلام کرد که این استخوان ها متعلق به یکی از بومیان نخستین قاره امریکا بوده که جنسیت وی مونث است . این زن باستانی در حوالی سن 40 سالگی در گذشته و شواهد نشان می دهد این فسیل دارای  قدمتی حدود یک هزار و 700 سال است . البته تعیین تاریخ دقیق این استخوان ها تنها از طریق انجام آزمایش های سن یابی  امکان پذیر خواهد بود .

در خاتمه لازم به توضیح است که با توجه به اهمیت موارد کشف شده ، سایت ساختمانی مورد نظر به حالت تعطیل درآمده و تیمی از کارشناسان باستان شناسی و انسان شناسان در حال بررسی محوطه مورد بحث بوده و همچنین بنا شد که نخاله ها و خاک هائی که از این محوطه خارج شده است نیز به صورت کامل ، بازبینی و بررسی شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا