گسترش همکاری مراکز علمی ایران و اندونزی

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به اندونزی با وزیر علوم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی علاوه بر دیدار با همتای اندونزیایی از سازمان هوا و فضا و مرکز تحقیقات علوم و فناوری اندونزی نیز بازدید کرد.

فرهادی در این دیدار گفت: پیشرفت کشورها نیازمند برخورداری از منابع انسانی با کیفیت و کارآمد است و از طرف دیگر رشد اقتصادی کشورها در ارتباط مستقیم با میزان پیشرفت علوم و فناوری در آن کشورها است که این مباحث نشان از اهمیت علوم، تحقیقات و فناوری در کشورهای مختلف و البته مسئولیت سنگین وزارتخانه‌های مربوطه دارد.

وی دلیل پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را همکاری نزدیک میان دولت، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: سیاست گذاری دولت در زمینه علوم و فناوری همواره رو به جلو بوده است و در این راستا در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم و دانشگاه‌های کارآفرین هستیم.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف فناوری از قبیل فناوری نانو، فناوری بایو، پتروشیمی و پلیمر از آمادگی کشورمان برای همکاری و تبادل تجربیات با کشور اندونزی خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار و 600 دانشگاه دولتی و غیردولتی در ایران، آمادگی این مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان را برای تعاملات علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی اندونزی اعلام کرد.

وزیر تحقیقات اندونزی نیز در دیداراز حوزه‌های امنیت غذایی، بهداشت، محیط زیست، ترابری، مواد، صنایع دفاعی، انرژی‌های تجدیدپذیر و امور دریایی به عنوان اولویت‌های فعالیتی این وزارتخانه نام برد.

دکتر محمد نصیر ضمن تاکید بر برگزاری پنجمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های علمی، فناوری و تحقیقاتی میان دو کشور که این دوره باید در تهران برگزار شود، گفت: سازمان‌های مختلف علمی و تحقیقاتی اندونزی در زیر مجموعه وزارت تحقیقات، فناوری و تحصیلات عالی فعالیت می‌کنند و به یقین این سازمان‌ها در نشست آتی کمیته مشترک دو کشور آماده همکاری با همتایان ایرانی خود و تبادل تجربیات هستند.

وزیر علوم اندونزی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری میان دانشگاه‌های اندونزی و کشورمان و فعالیت 134 دانشگاه دولتی و بیش از چهار هزار و 100 دانشگاه غیردولتی در این کشور، آمادگی همکاری و تعاملات علمی و تحقیقاتی میان این دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های ایرانی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این دیدار وزیر تحقیقات، فناوری و تحصیلات عالی اندونزی با اشاره به واقعه تاسف بار منا که موجب کشته شدن تعداد بسیاری از مسلمانان بویژه حجاج ایرانی و اندونزی شد، این واقعه را به دولت، ملت و بازماندگان قربانیان این فاجعه تسلیت گفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا