حل مشکل زباله‌های پلاستیکی به کمک کرم‌ها

زباله‌های پلاستیکی در حال حاضر از کنترل خارج شده‌اند و استیروفورم یا پلی‌استیرین از بدترین انواع زباله‌های پلاستیکی هستند . آمریکایی‌ها در هر سال 25 میلیارد ظرف استیروفورمی را دور می‌اندازند. حدود دو میلیون تن از این مواد به زباله‌گاه‌ها راه پیدا می‌کند و تقریبا هرگز تجزیه زیستی نمی‌شوند.کشف جدید محققان مبنی بر اینکه برخی کرم‌ها می‌توانند به طور انحصاری از این مواد پلاستیکی تغذیه کنند بسیار شگفت‌آور و مبهوت‌کننده است. این کرم‌ها علاوه بر این که می‌توانند این نوع پلاستیک‌ها را هضم کنند، قادرند آنها را به دی‌اکسیدکربن و ضایعاتی تبدیل کنند که به عنوان خاک محصولات زراعی قابل کاربرد هستند.

این کرمها بعد از هضم پلاستیک، نیمی از استیروفوم را به دی‌اکسیدکربن تبدیل می‌کند. بخش دیگر مواد پلاستیکی به صورت گلوله‌های کوچک غیرسمی دفع می‌شوند. در تمام آزمایش‌هایی که تاکنون به انجام رسیده، ثابت شده است که مواد بازمانده از تغذیه کرم‌ها برای استفاده به عنوان کود و کمک به رشد محصولات زراعی مناسب هستند.

به گزارش ایسنا، استفاده از این روش مسلما باعث کاهش ضایعات پلاستیکی موجود در طبیعت می‌شود و همچنین می‌تواند به تولید پلاستیک‌های زیستی جدیدی منجر شود که در زمین و دریاها انباشته نمی‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا