کمک بلاعوض به طرح‌های دانش آموزی

علی فتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های پارک علم و فناوری در هرمزگان، افزود: حمل و نقل، صنایع دریایی، صنایع انرژی بر و کشاورزی مبتنی بر آب شور چهار اولویت اصلی هستند که مبتنی بر مزیت‌های استان مشخص شده است.وی گفت: کمبود منابع و نقدینگی یکی از مشکلات پارک علم و فناوری های استانهاست به طوری که ۸۴ میلیارد تومان اعتبار کلی ۳۱ پارک علوم و فناوری استانها است که زیر یک درصد بودجه کلی وزارت علوم است و اعتبار استان هرمزگان یک میلیارد تومان است.

رییس پارک و علم و فناوری هرمزگان عنوان کرد: از تمامی طرح های دانش آموزی و دانشجویی به صورت بلاعوض حمایت خواهد شد. هر کس دارای ایده و توانایی است می تواند اعلام آمادگی کند.

وی از برگزاری سه استارتاپ ویکند تا قبل از پایان سال در استان خبرداد و در ادامه بیان کرد: همچنین ایده شو با موضوعات متمرکزتر از استارتاپ ویکند و تخصصصی‌تر در استان هرمزگان برگزار می‌شود. اولین برنامه ایده شو آبان ماه امسال برگزار خواهد شد. سعی می‌شود هر ماه با موضوعات مرتبط با مشکلات استان و ارائه راه حل برگزار شود.

فتی اعلام کرد: یکی از طرح هایی که به مرحله تولید و تجاری سازی رسید تولید کپسول گیاهی ناباروری در مردان است که مورد تایید صد درصد مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار گرفت. این کسپول حاوی ژل رویا و گرده نخل خرما است.

رییس پارک و علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: یکی از سوالات اولیا و بسیاری از کارشناسان این است که این تعداد دانشجو چه نقشی در توسعه استان هرمزگان دارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و درصد بالای جدول آمار بیکاری استان را تشکیل می دهند.

فتی ضمن بیان اینکه سیاست های کلی علم و فناوری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، عنوان کرد: عمر پارک علم و فناوری استان به سه سال می رسد، ۵۸ واحد فناور در استان فعال هستند و هشت شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است. همچنین۱۴۰ نفر اشتغال زایی صورت گرفت.

وی افزود: میزان تسهیلات مصوبه پارک علم و فناوری ۶۵۰ میلیون تومان بود که ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت ها پرداخت شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا