استفاده از ربات برای خدمات هتلداری در ژاپن

سینا پرس : یک هتل جدید در کشور ژاپن با به کار گیری یک ربات به نمایش مفهوم کامل تکنولوژی بالا در هتلداری پرداخت . قابل توجه است که این ربات توانایی  برقراری ارتباط چشمی با مسافران را داشته و می تواند مفهوم و منظور زبان حرکتی را درک کند و همچنین قادر است به چندین زبان سخن گوید .

این هتل Henn-na  نام دارد که در زبان ژاپنی هتل عجیب معنا می دهد و تنها شامل دو طبقه است . این هتل در هفدهم جولای سال 2014 افتتاح شد در حالی که یک ربات به مسافران و میهمانان خوش آمد گویی کرده و آنها را پذیرش می کرد .

در حال حاضر سه نمونه از این ربات ها در بخش پذیرش هتل فعالیت دارند . آنها قادر هستند به زبان های انگلیسی ، ژاپنی ، چینی و کره ای سخن گفته  و نسبت به صداها و زبان حرکتی واکنش نشان دهند . بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مسئولان این هتل ،  به زودی هفت ربات دیگر فعالیت های خود را در این  مرکز اقامتی آغاز می کنند . آنها برای وظایفی چون حمل چمدان ها به اتاق مسافران و یا ارائه سرویس های  پیشخدمتی طراحی شده اند .

هتل Henn-na  در پارک Huis Ten Bosch در استان ناگاساکی ژاپن قرار دارد که از 72 اتاق برخوردار است . قابل ذکر است که تا سال 2016 ، 72 اتاق دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد . هزینه اقامت یک شب در یک اتاق در این هتل از شبی 60 دلار آغاز می شود .

تکنولوژی های مدرن به کار رفته شده در  این هتل ، منحصر به موارد ذکر شده در بالا و استفاده از ربات های ویژه نبوده و از دیگر فن آوری های نوین این مرکز  می توان به دیگر مشخصاتی که در آینده به آن اضافه خواهد شد ، اشاره کرد .  شناسایی چهره فرد در بخش کلید اتاق  و تنظیم خودکار دمای اتاق بر اساس پنل های تابشی که با توجه به نظارت بر حرارت بدن میهمان اتاق انجام می گیرد ، از نمونه فن آوری هایی است که به زودی در  این هتل راه اندازی خواهد شد . علاوه بر این مسافران به جای اینکه خواسته های خود را در جلوی میز مدیر و یا پرسنل هتل اعلام کنند می توانند با تبلتی که هتل در اختیار آنها قرار می دهد ، درخواست های خود را  به صورت پیام دیجیتالی مطرح کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ مناسب خود را دریافت نمایند .

این هتل در نظر دارد تا در آینده خدمات ارائه شده خود را توسط ربات های بیشتری ، افزایش دهد که پیش بینی می شود این فعالیت ها  بیش از نود درصد خدمات هتل را تحت پوشش قرار دهد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا