داروهای جدید برای درمان دیابت

داروی جدید که تحت عنوان تجاری ترسیبا (Tresiba) به بازار عرضه شده است، محصول انسولین با اثر ماندگاری طولانی‌مدت است. این دارو یک بار در روز تزریق می‌شود و در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 در کنترل قند خون کمک می‌کند.

این سازمان هم‌چنین داروی دیگری به نام Ryzodeg را تایید کرد که ترکیبی از ترسیبا و انسولین است.

در سال 2013، سازمان FDA درخواست شرکت سازنده ترسیبا را برای تایید آن به دلیل نگرانی‌هایی که برای سلامت و ایمنی قلب وجود داشت، رد کرده بود. پس از آن بار دیگر این دارو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اثر بخشی آن، پس از انجام آزمایشات متعدد روی بیش از 3700 بیمار مبتلا به دیابت بررسی شد. نتایج نشان داد که در مقایسه با سایر محصولات انسولین این دارو بهتر سبب کاهش قند خون شده است.

انسولین با اثر طولانی‌مدت، در درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. سازمان غذا و دارو ایالات متحده اعلام کرد که همچنان به حمایت از داروهای جدید برای درمان دیابت متعهد است و از آنها استقبال می‌کند.

ترسیبا و رایزودیگ نباید توسط بیماران دیابتی که در خون آنها سطوح بالایی از «کتون» وجود دارد استفاده شود. برخی از اثرات جانبی این داروها عبارتند از: افت قند خون، واکنشهای آلرژیک، خارش، تورم و افزایش وزن.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا