باتری‌های ارزان و قوی برای شارژ خودروهای الکتریکی

به گزارش ایسنا، شناسایی ماده‌ای که حاوی کاتد سولفور قابل‌شارژ دوباره است، به غلبه بر مشکلات اولیه موجود برای ساختن باتری لیتیم-سولفور کمک می‌کند. چنین باتری می‌تواند از لحاظ نظری خودروی الکتریکی را سه برابر بیش از باتری لیتیم‌-ییون کنونی هم‌وزن آن و با هزینه‌های بسیار پایین‌تری شارژ ‌کند.

به گفته پروفسور «لیندا نزار» از دانشگاه واترلو، این دستاورد مهم تلقی می‌شود و ساخت باتری‌های سولفور-لیتیم را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.

از لحاظ نظری، سولفور می‌تواند ماده کاتد رقابت‌کننده‌ای برای اکسید کبالت موجود در باتری‌های لیتیم-یون کنونی باشد، زیرا این مولفه به عنوان ماده موردکاربرد در باتری به وفور یافت می‌شود و نسبتا سبک و بسیار هم ارزان است.

با این حال، ظرفیت کاتد سولفور پس از چرخه‌های معدودی تمام می‌شود و دانشمندان دانشگاه واترلو دریافتند استفاده از نانو ورقه‌های دی‌اکسید منگنز در این باتری‌ها این نقص را جبران خواهد کرد، اما ابتدا باید به درک بنیادینی از این پدیده بیش از تولید مواد پیشرفته جدید دست یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا