داروهای گیاهی با کندی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

زهرا حیدری داویجانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر این روند ادامه یابد معلوم نیست چندین سال طول خواهد کشید تا داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و 100 قلم داروی گیاهی در کشور تولید می شود، بیان کرد: از این تعداد فقط 56 قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
حیدری برلزوم ارایه مناسب داروهای گیاهی تاکید کرد و گفت: این محصولات علاوه بر تولید باکیفیت، باید به نحوه مناسب نیز در اختیار مردم قرار گیرند.

** ارایه تسهیلات شرط اصلی حضور فعالان داروهای گیاهی در بازارهای جهانی
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات و حمایت مناسب از فعالان حوزه داروهای گیاهی شرط اصلی حضور این فعالان در بازارهای جهانی است ، گفت: دولت باید در این زمینه گام های اساسی تری بردارد.
دبیرکل جامعه گیاه درمانی ایران افزود: در صورت تحقق این موضوع، کارخانه های داروهای گیاهی کمتر به مشکلات اقتصادی برخورد می کنند و می توانند روند تولید اقلام دارویی مورد نیاز جامعه را افزایش دهند. 
حیدری برلزوم توجه بیشتر به داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در برنامه ششم تاکید کرد و گفت: تحقق این موضوع می تواند، شرایط لازم را برای ارایه تسهیلات مناسب تری به فعالان این حوزه فراهم کند.
دبیرکل جامعه گیاه درمانی ایران بیان کرد: مسوولان در گذشته تولید داروهای گیاهی را غیرضروی می دانستند اما درحال حاضر این نگاه تغییر یافته و آنان به ضرورت این موضوع پی برده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا